Geplaatst op: 15-12-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

NBTC kijkt samen met haar partners terug op een succesvolle campagne ‘Hier moet je zijn’. Dit najaar krijgt de campagne een provinciale spin off.

Met de hashtag #hiermoetjezijn zijn 28 duizend plekken in Nederland in de spotlight gezet. Het bereik van de campagne was meer dan 100 miljoen views. Van alle Nederlanders is 44% positiever over Nederland Vakantieland is gaan denken.

Provinciale influencer campagne

De campagne krijgt een spin off met de HMJZ Influencer campagne. Achterliggende gedachte is dat elke provincie zeker één local influencer heeft die regelmatig zijn of haar lokale tips deelt op Instagram. Het doel van deze campagne is om dichtbij-huis ervaringen te promoten.

Met het local influencer netwerk wordt HMJZ uitgedragen door een ‘gezicht’ en inspireert in tijden van meer of minder maatregelen met wat er (nog) kan. Zo inspireren ze hun eigen gevolg om persoonlijke parels te delen en wordt de beweging nog groter. Bovendien maken ze zodoende gebruik van de kennis en wanderlust van deze influencers en inspireren ze Nederlanders weer op vakantie te gaan in Nederland.

De local influencer gebruikt #hiermoetjezijn en de regionale insta handle. Als regio is het ook mogelijk om die post en story op je eigen Instagram account te zetten. Het netwerk zal tot eind juni 2021, regelmatig provincies uitlichten.

De content van het local influencer netwerk word 2 tot 3 keer per week gepost op het @hier_moetjezijn account. Daarnaast is er op dit account een gids per provincie, wanneer er een nieuwe post is over deze provincie wordt deze aan de betreffende provincie gids toegevoegd.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, campagnes, dmo's

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
15/01/21
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
12/01/21
Overgang KRAS aanbod naar TUI omgeving
De KRAS reizen zijn sinds 11 januari te vinden op TUI.nl. Tegelijkertijd is de mediacampagne gestart om de overgang wereldkundig te maken.
11/01/21
VVV Midden-Limburg wordt Visit Noord- en Midden-Limburg
Limburg Marketing heeft het consumentenmerk VVV Midden-Limburg vervangen door Visit Noord- en Midden-Limburg. Dit omdat ook de toeristische platforms van Venray en van Peel en Maas zich ook hebben aangesloten bij Limburg Marketing.
08/01/21
CTO-functie in directie Roompot
Met de versterking van de trend naar digitalisering in de branche in 2020 willen veel bedrijven de IT-activiteiten beter verankeren. IT krijgt een vaste plek in de directie van parkengigant Roompot. Roel Hermens start op 1 februari 2021 als CTO bij Roompot.
07/01/21
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijme...
04/01/21
Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent
Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het be...