Geplaatst op: 09-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Utrechtverbindt

DMO Utrecht Marketing geeft herstart aan campagne om te laten zien wat nog wél kan

Utrechtverbindt
Persoonlijke wens door Utrechtverbindt. Foto: Utrecht Marketing
Om bewoners en ondernemers een hart onder de riem te steken krijgt campagne Utrecht Verbindt een herstart. De campagne die inmiddels loopt richt zich op liefdevolle lokale initiatieven, roept op deze winter extra voor elkaar te zorgen en vestigt de aandacht op de ondernemers die zware tijden beleven. Utrecht Verbindt is een campagne van dmo Utrecht Marketing in samenwerking met de gemeente Utrecht en Centrummanagement Utrecht.

Op Utrechtverbindt.nl komt alles samen. Dit platform vermeldt initiatieven waarmee Utrechters elkaar helpen, biedt lokale ondernemers een podium, laat zien wat deze maanden wél allemaal mogelijk is en geeft tips om veilig, verantwoord en gastvrij te winkelen. Op de site is kosteloos ruimte voor mooie initiatieven en lokale ondernemers die momenteel met creatieve ideeën alles op alles zetten om het hoofd boven water houden. In de binnenstad en daarbuiten.

Wensposter

Met Utrecht Verbindt willen de initiatiefnemers Utrechters ook letterlijk met elkaar in verbinding brengen. Daarom wordt er deze week een wensposter in de stad verspreid waarop mensen zelf een tekst kunnen schrijven. Bijvoorbeeld een inspirerende boodschap, hulpvraag of -aanbod of een kerstwens. Door de poster voor het raam te hangen kan iedereen die langsloopt helpen met iets kleins of groots, wat liefde sturen of een aanbod in ontvangst nemen.

Ook is er in samenwerking met lokale bloemisten een kerststeractie opgezet. Van elke kerstster die de deelnemende bloemisten verkopen gaat er 1 euro naar Met je hart Utrecht. Deze stichting zet zich in voor eenzame ouderen. Door het leggen van verbindingen en het organiseren van activiteiten laat Met je Hart Utrecht een onzichtbare groep ouderen toch deelnemen in de samenleving.

Activiteiten die wél kunnen

Utrecht Verbindt wil niet alleen stimuleren naar elkaar om te kijken en lokale ondernemers te steunen, maar ook wijzen op activiteiten buiten de deur die ondanks de maatregelen toch ondernomen kunnen worden. De website tipt de leukste uitjes en biedt een uitgebreide agenda die continu wordt aangevuld. Bewoners, ondernemers en organisaties organiseerden veel moois om samen de coronacrisis het hoofd te bieden. Utrecht Verbindt liet zien dat Utrechters meer dan ooit in verbinding stonden met elkaar en hier wordt nu een vervolg aan gegeven. De campagne loopt nog tot en met 31 januari 2021.
Trefwoorden: Utrecht, campagne, dmo, citymarketing, lokaal, corona

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...