Geplaatst op: 09-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Utrechtverbindt

DMO Utrecht Marketing geeft herstart aan campagne om te laten zien wat nog wél kan

Utrechtverbindt
Persoonlijke wens door Utrechtverbindt. Foto: Utrecht Marketing
Om bewoners en ondernemers een hart onder de riem te steken krijgt campagne Utrecht Verbindt een herstart. De campagne die inmiddels loopt richt zich op liefdevolle lokale initiatieven, roept op deze winter extra voor elkaar te zorgen en vestigt de aandacht op de ondernemers die zware tijden beleven. Utrecht Verbindt is een campagne van dmo Utrecht Marketing in samenwerking met de gemeente Utrecht en Centrummanagement Utrecht.

Op Utrechtverbindt.nl komt alles samen. Dit platform vermeldt initiatieven waarmee Utrechters elkaar helpen, biedt lokale ondernemers een podium, laat zien wat deze maanden wél allemaal mogelijk is en geeft tips om veilig, verantwoord en gastvrij te winkelen. Op de site is kosteloos ruimte voor mooie initiatieven en lokale ondernemers die momenteel met creatieve ideeën alles op alles zetten om het hoofd boven water houden. In de binnenstad en daarbuiten.

Wensposter

Met Utrecht Verbindt willen de initiatiefnemers Utrechters ook letterlijk met elkaar in verbinding brengen. Daarom wordt er deze week een wensposter in de stad verspreid waarop mensen zelf een tekst kunnen schrijven. Bijvoorbeeld een inspirerende boodschap, hulpvraag of -aanbod of een kerstwens. Door de poster voor het raam te hangen kan iedereen die langsloopt helpen met iets kleins of groots, wat liefde sturen of een aanbod in ontvangst nemen.

Ook is er in samenwerking met lokale bloemisten een kerststeractie opgezet. Van elke kerstster die de deelnemende bloemisten verkopen gaat er 1 euro naar Met je hart Utrecht. Deze stichting zet zich in voor eenzame ouderen. Door het leggen van verbindingen en het organiseren van activiteiten laat Met je Hart Utrecht een onzichtbare groep ouderen toch deelnemen in de samenleving.

Activiteiten die wél kunnen

Utrecht Verbindt wil niet alleen stimuleren naar elkaar om te kijken en lokale ondernemers te steunen, maar ook wijzen op activiteiten buiten de deur die ondanks de maatregelen toch ondernomen kunnen worden. De website tipt de leukste uitjes en biedt een uitgebreide agenda die continu wordt aangevuld. Bewoners, ondernemers en organisaties organiseerden veel moois om samen de coronacrisis het hoofd te bieden. Utrecht Verbindt liet zien dat Utrechters meer dan ooit in verbinding stonden met elkaar en hier wordt nu een vervolg aan gegeven. De campagne loopt nog tot en met 31 januari 2021.
Trefwoorden: Utrecht, campagne, dmo, citymarketing, lokaal, corona

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...