Geplaatst op: 30-11-2020

Stadspromotie: Rotterdam laat vaker zijn groen-witte kleuren zien

Stadspromotie: Rotterdam laat vaker zijn groen-witte kleuren zien
Groenwit zijn ook de kleuren in het stadswapen van Rotterdam. Foto Pixabay
Rotterdam krijgt bij alle 27 toegangswegen een nieuw verkeersbord met daarop de vlag en het wapen van de stad. Het aantal borden wordt snel fors uitgebreid. Ook de vlaggen komen vaker terug in het straatbeeld.

Dit komt voort uit een initiatiefvoorstel van gemeenteraadslid Tim Versnel van de VVD, waarbij hij het college verzocht om deze borden te plaatsen. Volgens hem dragen deze borden met vlag en wapen bij aan het saamhorigheidsgevoel. En geeft dit Rotterdammers het gevoel thuis te komen als zij de stad inrijden.

"We voelen we ons allemaal thuis langs de oevers van de Maas, Schie en Rotte. De groenwitte vlag kun je niet vaak genoeg tegenkomen." >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Rotterdam, groenwit, bord, vlag, promotie

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    03/01/21
    2021 wordt een mooi(er) jaar!
    2021 wordt een mooi(er) jaar!
    03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
    2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachten, afgelaste evenementen en gesloten horeca als gevolg. Inmiddels zitten we volop in de tweede lockdown.
    09/12/20
    Brood en betaald voetbal
    Brood en betaald voetbal
    09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
    In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
    30/10/20
    Open brandbrief
    Open brandbrief
    30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
    Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
    05/10/20
    Van overtoerisme naar ondertoerisme?
    Van overtoerisme naar ondertoerisme?
    05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
    Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
    08/09/20
    Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
    Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    15/01/21
    EuroParcs nieuwe eigenaar van familiecamping Camping Oriëntal
    EuroParcs is de nieuwe eigenaar van Camping Oriëntal in Berg en Terblijt. Met de aankoop van de cam...
    15/01/21
    Exclusief voor leden
    Platform Makers van Maastricht is live
    Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
    15/01/21
    Verkiezing Camping van het Jaar 2021
    De ANWB heeft tijdens een online evenement de winnaars bekendgemaakt van de ANWB Camping van het Jaar verkiezing 2021. Acht campings vielen in de prijzen. De prijs kan van invloed zijn na de forse populariteit van deze vorm van recreatie in 2020 door de coronacrisis. In de weging van de onderdelen is te zien wat consumenten verlangen van een type camping.
    15/01/21
    Naar verhouding veel bedrijven die stoppen in recreatie en horeca in 2020
    Het aantal bedrijven in Nederland is in 2020 met 78.312 toegenomen tot 2.078.716. Dit aantal bedrijven stond geregistreerd in het Handelsregister op 1 januari 2021. Maar net in de gastvrijheidsbranche en recreatie stoppen veel bedrijven.
    15/01/21
    Reisplannen naar Nederland op dieptepunt
    Steeds minder buitenlanders plannen op korte termijn een reis naar Nederland. De reisintentie daalt met de groei van de coronabesmettingen. Korter van te voren boeken is nu de trend.
    14/01/21
    Check-in Kiosk voor recreatiebedrijven
    Stratech heeft in samenwerking met C.A.T. Control Systems op Camping Julianahoeve een Check-in Kiosk ontwikkeld waardoor gasten receptieloos kunnen inchecken. In coronatijd een belangrijk instrument om snel en veilig het incheckproces te laten verlopen.
    14/01/21
    Meer faillissementen in vrijetijdssector
    In 2020 zijn 2.703 bedrijven en instellingen failliet verklaard. Dat is 16% minder dan in 2019. Door de coronacrisis hadden veel bedrijven het moeilijk, maar het aantal faillissementen lag afgelopen jaar op het laagste niveau in 20 jaar. In de vrijetijdssector gingen juist meer bedrijven failliet.
    13/01/21
    Exclusief voor leden
    Einde voor innovatief coronaproof M-theater
    De verlenging van de lockdown betekent het einde voor dit initiatief maar de twee partijen hebben elkaar wel gevonden.