Geplaatst op: 30-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Groenlo opent een interactief VVV Inspiratiepunt

Groenlo opent een interactief VVV Inspiratiepunt

In Groenlo is de VVV verbouwd tot een eigentijds inspiratiepunt. In het nieuwe inspiratiepunt staat de Slag om Grolle uit de 80-jarige oorlog centraal. Maar ook thema’s als bier, de Grolse Want en de omgeving komen aan de orde. Bezoekers krijgen tips over hoe deze thema’s vandaag de dag kunnen worden beleefd.

 

In het nieuwe inspiratiepunt word je meegenomen in het verhaal van de Slag om Grolle. Een grote veldslag in de 80-jarige oorlog, waarvan de herinneringen in Groenlo nog altijd zichtbaar zijn. Via projecties, foto’s en verhalen krijg je concrete tips om er op uit te gaan en deze herinneringen zelf te gaan bekijken. Via een VR-bril kun je zelf aanwezig zijn bij het tweejaarlijkse evenement Slag om Grolle, waarbij zo’n 1500 re-enactors deze historische slag naspelen.

 

Via luisterfragmenten kun je ‘de slag’ meebeleven vanuit verschillende perspectieven: Prins Frederik Hendrik, een Spaanse soldaat, een inwoner en de kinderen Harmen en Bregje. Bij een grote ronde tafel over de vestingstad kun je hendels bedienen waarmee je meer informatie krijgt over belevenissen in de stad.

 

Maar ook andere thema’s komen aan bod. Zo kun je meer te weten komen over de bierhistorie van Groenlo; de wieg van het biermerk Grolsch. In biervaten vind je informatie over deze biergeschiedenis en waar je lokale brouwers kunt bezoeken. Ook is er aandacht voor de Grolse Want. Het breien van deze wanten stamt al uit de 17e eeuw en is zelfs nationaal immaterieel erfgoed.

 

Via een touchtafel kun je op een interactieve manier informatie krijgen over belevingstips in de omgeving. Er is in het inspiratiepunt ook informatie te vinden over de directe omgeving en de regio Achterhoek. Via een speciale Routemixer kun je je eigen route op maat samenstellen.

 

Stimuleringsprogramma Achterhoek Toerisme

Het inspiratiepunt in Groenlo is de vierde in een rij van vernieuwende VVV’s in de Achterhoek. Eerder dit jaar openden ook Winterswijk, Zutphen en Ulft haar deuren als inspiratiepunt. De vraag naar digitale informatie en inspiratie wordt steeds belangrijker. Om de gast mooie en inspirerende plekken te laten bezoeken is Achterhoek Toerisme in de regio bezig om in samenwerking met onder andere lokale VVV’s het gastheerschap en informatievoorziening bij de VVV’s een impuls te geven.

 

De vernieuwing van VVV Groenlo is mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Achterhoek Toerisme, de gemeente Oost Gelre, LEADER/Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling en de Werkgroep Promotie Groenlo. Het project maakt onderdeel uit van een stimuleringsprogramma van Achterhoek Toerisme om fysiek gastheerschap een nieuwe impuls te geven.

Trefwoorden: interactief, VVV inspiratiepunt, stimuleringsprogramma

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
15/01/21
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
12/01/21
Overgang KRAS aanbod naar TUI omgeving
De KRAS reizen zijn sinds 11 januari te vinden op TUI.nl. Tegelijkertijd is de mediacampagne gestart om de overgang wereldkundig te maken.
11/01/21
VVV Midden-Limburg wordt Visit Noord- en Midden-Limburg
Limburg Marketing heeft het consumentenmerk VVV Midden-Limburg vervangen door Visit Noord- en Midden-Limburg. Dit omdat ook de toeristische platforms van Venray en van Peel en Maas zich ook hebben aangesloten bij Limburg Marketing.
08/01/21
CTO-functie in directie Roompot
Met de versterking van de trend naar digitalisering in de branche in 2020 willen veel bedrijven de IT-activiteiten beter verankeren. IT krijgt een vaste plek in de directie van parkengigant Roompot. Roel Hermens start op 1 februari 2021 als CTO bij Roompot.
07/01/21
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijme...
04/01/21
Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent
Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het be...