Geplaatst op: 24-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân
Foto: Marcel van Kammen
Merk Fryslân wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt de regiomarketing- en managementorganisatie voor de provincie Friesland toe tot het landelijke DMO netwerk om samen te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s bij bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode was Merk Fryslân al betrokken bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Zo werkte zij onder meer al op het gebied van het hersteloffensief #hiermoetjezijn samen. Door dit nu uit te breiden met een partnership willen beide partijen de samenwerking intensiveren.

Martin Cnossen, directeur bij Merk Fryslân: ”De toeristische sector staat dit decennium voor prachtige kansen maar ook voor bedreigingen. Om het kwaliteitstoerisme in Friesland steeds verder teontwikkelen moet hard gewerkt worden. In dat proces leren we graag van elkaar binnen het kennisnetwerk; we zijn erg blij met ons lidmaatschap."

Kennisnetwerk Destinatie Nederland ziet Merk Fryslân als waardevolle aanvulling en versterking vanhaar nationale DMO netwerk. "Merk Fryslân is een sterke, professionele en toekomstgerichte DMO partner die zich nadrukkelijk richt op het brede veld van bestemmingsontwikkeling en bestemmingsmanagement en daarmee een waardevolle aanvulling binnen ons netwerk”,  aldusKees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijkeagendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan deontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers. Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Merk Fryslân is de regiomarketingorganisatie voor de Provincie Fryslân. Vanuit een overkoepelendevisie geeft Merk Fryslân, in opdracht van de Provincie Fryslân, invulling aan de marketing en promotie voor Friesland en de Waddeneilanden. De primaire focus ligt hierbij op het toerisme, zowel particulier als zakelijk. Om meer te weten over de activiteiten van Merk Fryslan ga je naar www.friesland.nl/merkfryslan.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, friesland

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/01/21
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
12/01/21
Overgang KRAS aanbod naar TUI omgeving
De KRAS reizen zijn sinds 11 januari te vinden op TUI.nl. Tegelijkertijd is de mediacampagne gestart om de overgang wereldkundig te maken.
11/01/21
VVV Midden-Limburg wordt Visit Noord- en Midden-Limburg
Limburg Marketing heeft het consumentenmerk VVV Midden-Limburg vervangen door Visit Noord- en Midden-Limburg. Dit omdat ook de toeristische platforms van Venray en van Peel en Maas zich ook hebben aangesloten bij Limburg Marketing.
08/01/21
CTO-functie in directie Roompot
Met de versterking van de trend naar digitalisering in de branche in 2020 willen veel bedrijven de IT-activiteiten beter verankeren. IT krijgt een vaste plek in de directie van parkengigant Roompot. Roel Hermens start op 1 februari 2021 als CTO bij Roompot.
07/01/21
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijme...
04/01/21
Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent
Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het be...
28/12/20
Trend: combineer stad en strand
Weet je als ondernemer of regio bezoek aan stad en strand mogelijk te maken? Dit zijn de favoriete locaties voor toeristen blijkt uit een van de trends uit het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2020.
24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.