Geplaatst op: 24-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Maxxton en Stardekk bundelen krachten in de wereldwijde markt van hospitality SaaS-oplossingen

Maxxton en Stardekk bundelen krachten in de wereldwijde markt van hospitality SaaS-oplossingen
Maxxton en Stardekk, beide reeds jaren vooraanstaande spelers in hospitality software, bundelen de krachten met als doel een Europese leider te worden. De nieuwe groep beoogt alle hoofdsegmenten te bedienen: vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels. Hoofdaandeelhouder Fortino Capital en het managementteam beschouwen deze fusie als een belangrijke stap in de richting van internationale uitbreiding.

Complementaire productpakketten

Maxxton is een toonaangevende all-in-one software-oplossing voor vakantie en korte termijn verhuurmanagers, berustend op meer dan 20 jaar ervaring. De groep is uitgegroeid tot een internationale organisatie met klanten over heel de wereld, van Europa tot Hawaii. Maxxton is een vertrouwde partner voor grotere bedrijven in de vrijetijdsindustrie, waaronder Roompot, EuroParcs, Siblu en Castle Hospitality Group. Maxxton’s property management software ondersteunt alle dagelijkse bedrijfsactiviteiten, van operationeel management en reservaties tot financiële verrekeningen.

Stardekk biedt cloudgebaseerde reservatie- en managementsystemen, op maat van kleine en middelgrote hotels, restaurants en B&B’s. Voortbouwend op een groeiende ervaring sinds 1999, speelt Stardekk met haar kernproduct Cubilis een bedrijfskritische rol in de distributiestrategie van onafhankelijke hotels via online reisagentschappen.

.Jean-Pierre Mampaey, oprichter van Maxxton en CEO van de groep, gelooft sterk in de fusie. ‘Stardekk en Maxxton verwachten tegen 2021 meer dan 5 miljoen reservaties te beheren. De missie van de groep is om de Europese leider in hospitality cloud oplossingen te zijn en te blijven, door autonome groei te combineren met gerichte add-on overnames. Om deze Europese uitbreiding te doen slagen, zal de focus liggen op integratie van de cloud-oplossingen en op de verkoopactiviteiten binnen de groep.’‘

Vanwege onze gelijkaardige visie en waarden zoals professionaliteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en klantgerichtheid, geloven wij dat deze fusie voor alle partijen een goede zet is. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking’, aldus Vincent Goemaere, oprichter en CEO van Stardekk.

De nieuwe groep zal alle hoofdsegmenten bedienen (vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels). Zowel in de Benelux als wereldwijd zijn meer dan 200 mensen tewerkgesteld door de groep.

Groeimogelijkheden

De wereldwijde markt van hospitality software biedt aanzienlijke mogelijkheden voor cloudgebaseerde softwareleveranciers. Ondanks de recente negatieve impact van Covid-19 op toerisme wereldwijd, vervult de pandemie op lange termijn ook een rol van katalysator voor digitalisering en van promotor van binnenlands toerisme.

Fortino Capital zal het management blijven ondersteunen in hun ‘buy & build’ strategie. De gefragmenteerde markt van hospitality software biedt beduidende opportuniteiten, en de groep heeft de ambitie om de rol van consolidator op te nemen. 
Link: https://www.stardekk.com/nl/, https://www.maxxton.com/, https://fortinocapital.com/
Trefwoorden: samenwerking, ic sector, hospitality software

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.