Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Liesje22 en de Familie Flamingo zijn beloond met prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn Europese onderscheidingen voor de meest opvallende producties op het internet. De oer-Overijsselse koe en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo zijn de hoofdrolspelers van campagnes die Lemon Scented Tea voor MarketingOost maakte. Beide ontvingen de publieksprijs én een bronzen award van de vakjury. 

 

‘Cowfluencer’ Liesje22 en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo waren dit voorjaar online hits. Ze wezen coronaproof op de schoonheden van Overijssel. "We zijn supertrots dat ze ook internationaal scoren. Beide campagnes passen heel goed in de bijzondere tijd waarin we leven. Met deze awards zetten ze ons gebied nog een keer in de schijnwerpers”, zegt Alice Voorhorst, manager branding bij MarketingOost. 


De uitbraak van het coronacrisis beïnvloedt dit jaar het werk van de regio- en stadsmarketeers sterk. Ook bekende influencers, die MarketingOost regelmatig inzet, moesten zoveel mogelijk thuis blijven en konden  de provincie niet promoten. Bureau Lemon Scented Tea haalde daarom voor MarketingOost Liesje 22 van stal. De fotogenieke koe trok samen met natuurfotograaf Vincent Croce heel Overijssel door en trok wereldwijd de aandacht. Liesje trok meer dan anderhalf miljoen kijkers naar de oostelijke provincie. Ook de traditionele media besteedde veel aandacht aan de cowfluencer.


Zo typisch Overijssels als de zwart-witte koe is, zo ‘on-Nederlands’ zijn de flamingo’s die dit voorjaar opeens bij de IJssel neerstreken. Onbewust pasten ze perfect bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. "Daarin laten we zien hoe bijzonder ons gebied is. Een bezoek voelt aan als een buitenlandse vakantie. Dat vier flamingo’s in onze provincie belanden, is daarvoor een mooi symbool”, kijkt Voorhorst terug op de campagne. Lemon Scented Tea ontwikkelde samen met illustrator Bycen Molenaar onder meer een vrolijk digitaal prentenboek op Instagram stories.


Meeste stemmen

Lemon Scented Tea ontving begin deze week het goede nieuws uit London. Het is nog niet bekend waarom de vakjury viel voor de koe en de flamingo’s uit Overijssel. Dat moet blijken uit het juryrapport. De publieksprijs is toegewezen op basis van de meeste binnengekomen stemmen.

 

Link: https://www.visitoost.nl/familie-flamingo/
Trefwoorden: Prijs, coronacampagne, onderscheiding, corona

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/01/21
Heusden ontwikkelt Art Festival
Door de lockdown is het niet mogelijk om evenementen te houden maar de ontwikkeling gaat wel verder. Heusden zet zich in september op de kaart met een nieuw artistiek evenement, Art Festival Heusden.
06/01/21
Exclusief voor leden
Professionaliseringsslag register mobiel erfgoed
De Stichting Mobiele Collectie Nederland (MCN), de koepelorganisatie van en voor al het mobiel erfgoed in Nederland, begint in 2021 met een grote professionaliseringsslag. De bestaande database met mobiel erfgoed wordt gemoderniseerd naar versie 2.0 zodat zowel particulieren, als overheden en tal van organisaties makkelijk gebruik kunnen maken van dat register.
06/01/21
Slechts 17% van de geprognotiseerde festivals gehouden in 2020
Op basis van festivalcijfers 2019 en de geprognotiseerde groei van de sector was de verwachting dat 2020 zou uitkomen op bijna 1200 kunst- en cultuurfestivals die gezamenlijk 27,4 miljoen bezoeken zouden generen.
04/01/21
Stadsganzebord als coronaproof uitje
Groepswijzer.nl heeft haar succesvolle citygame het Stadsganzenbord uitgebracht in negen historische binnensteden en blijkt een coronaproof gezinsuitje.
24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.
23/12/20
Aantal festivals terug op het niveau van 1985
Geen nieuws maar toch heel confronterend als je het ziet: het festivallandschap van 2020 in cijfers. Respons en VVEM blikken terug op 2020 na een topjaar 2019.
18/12/20
Exclusief voor leden
Grote meerderheid Nederlanders voor vaccinatiebewijs dat meer vrijheden geeft
Een opmerkelijk onderzoek: Een ruime meerderheid van de Nederlanders (71%) is voor een vaccinatiebewijs waarmee het weer mogelijk wordt om met grote groepen mensen bij elkaar te komen.
15/12/20
Exclusief voor leden
Rotterdam wordt gaststad van World Energy Congress in 2025 (WEC2025)
Rotterdam wordt gaststad van het World Energy Congress in 2025 (WEC2025). De World Energy Council in Londen riep WEC Netherlands uit als winnaar van de internationale biedprocedure. Het congres vindt plaats van 8 tot 11 september 2025, in het onlangs opgeleverde Rotterdam Ahoy Convention Centre als congreslocatie.