Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

JetCamp, een innovatieve website voor het zoeken en boeken van campings, krijgt een early-stage investering van het Zwitsers/Oostenrijkse investeringsfonds Falkensteiner Ventures. Daarmee wil de start-up uit Delft versneld groeien binnen de Europese campingmarkt.

 

De 6-talige website van jetCamp heeft een focus op content & inspiratie en vermeldt inmiddels meer dan 90% van alle 25.000 Europese campings. Naast grotere vakantieparken en familiecampings zijn dat ook kleinere glampings, mini campings en natuur- en boerencampings. JetCamp, dat qua opzet het beste met een hotelboekingssite kan worden vergeleken, wil met de investering haar marktaandeel in de grootste Europese campingmarkten Frankrijk en Duitsland vergroten. 


Kapitaal en netwerk

 De investering bestaat uit kapitaal en toegang tot het netwerk en de kennis van Falkensteiner Ventures. Oprichting en CEO Erwin Hoevenaar: "Falkensteiner is voor ons veel meer dan een investeerder, Beat Blaser en Erich Falkensteiner beschikken over een schat aan ervaring en een enorm netwerk. Mentor en challenger tegelijkertijd, dat kunnen we zeker gebruiken.”


Groei campingvakanties

De Europese campingmarkt groeide 10% tussen 2018 en 2020, terwijl de campermarkt gedurende die periode met 20% groeide. Hoevelaar: "We zien dat steeds meer mensen hun vakantie in of dichtbij de natuur doorbrengen. Corona heeft deze trend versneld, waardoor we met name tijdens het afgelopen hoogseizoen een enorme groei in campingvakanties zagen en de opkomst van een vrij nieuw fenomeen als pop-up campings”.


Traditionele markt

Erwin Hoevenaar: "De huidige spelers in deze markt komen veelal voort uit traditionele bedrijven als automobiel clubs of uitgeverijen, waarbij het business model afhankelijk is van (print)advertenties. Om opgenomen te worden betalen campings jaarlijkse fee. JetCamp hanteert een gratis (freemium) model. Vermeldingen zijn kosteloos, hiermee zijn we uniek in de markt. Wanneer een camping besluit ook boekingen te accepteren ontvangt JetCamp een commissie. No cure no pay!”.

Link: https://www.jetcamp.com/nl/
Trefwoorden: Investering, campingplatform, start-up

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/01/21
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
12/01/21
Overgang KRAS aanbod naar TUI omgeving
De KRAS reizen zijn sinds 11 januari te vinden op TUI.nl. Tegelijkertijd is de mediacampagne gestart om de overgang wereldkundig te maken.
11/01/21
VVV Midden-Limburg wordt Visit Noord- en Midden-Limburg
Limburg Marketing heeft het consumentenmerk VVV Midden-Limburg vervangen door Visit Noord- en Midden-Limburg. Dit omdat ook de toeristische platforms van Venray en van Peel en Maas zich ook hebben aangesloten bij Limburg Marketing.
08/01/21
CTO-functie in directie Roompot
Met de versterking van de trend naar digitalisering in de branche in 2020 willen veel bedrijven de IT-activiteiten beter verankeren. IT krijgt een vaste plek in de directie van parkengigant Roompot. Roel Hermens start op 1 februari 2021 als CTO bij Roompot.
07/01/21
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijme...
04/01/21
Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent
Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het be...
28/12/20
Trend: combineer stad en strand
Weet je als ondernemer of regio bezoek aan stad en strand mogelijk te maken? Dit zijn de favoriete locaties voor toeristen blijkt uit een van de trends uit het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2020.
24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.