Geplaatst op: 18-11-2020
Uitgever: NRIT Media

Koninklijke Burgers´ Zoo klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland

Koninklijke Burgers´ Zoo klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland
Consumenten roepen Koninklijke Burgers’ Zoo uit tot klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland met een gemiddelde waardering van 8,4. Dit blijkt uit het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland, dat inmiddels al 13 jaar loopt en wordt verricht door onderzoeksbureau MarketResponse. Voor deze editie zijn 50.799 waarnemingen opgehaald voor 369 bedrijven verdeeld over 9 categorieën. Burgers’ Zoo is zeer verguld met de prijs.   

 Onafhankelijke publieksprijs op basis van continu onderzoek

 Voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. In negen verschillende branches wordt de winnaar bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.
   

 Burgers’ Zoo is de winnaar in de branche leisure

 Burgers’ Zoo is de winnaar in de branche leisure. Klanten beoordelen de klantvriendelijkheid van het Arnhemse dierenpark gemiddeld met een 8,4. "Bijna de helft van de klanten geeft Burgers’ Zoo een 9 of een 10,” aldus Gerrit Piksen, Expert Customer Experience van onderzoeksbureau MarketResponse. Alex van Hooff, directeur van Burgers’ Zoo, reageert: "Voor ons is klantvriendelijkheid heel belangrijk. Dat ligt geheel in lijn met wat we willen: dat de bezoeker een leuke dag heeft in ons park en kan genieten hoe mooi de natuur is.”   

 Volledige uitslag 

 De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl. Naast de overall ranking met overall winnaar Coolblue zijn via een speciale portal ook de resultaten per branche te raadplegen. Burgers’ Zoo is in de overall ranking voor alle branches in Nederland tweede geworden, direct achter winnaar Coolblue
Trefwoorden: Onderzoek, klantvriendelijk, klantvriendelijkst bedrijf

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/01/21
Wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken?
Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk dat hun (klein)kinderen ook op een dagje uit gezond eten. Maar wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken? Ondanks het ruime beschikbare eet- en drinkbudget bij veel bezoekers blijkt een aantrekkelijke prijsstelling van gezond eten een belangrijke driver.
18/01/21
Plopsa en Tomorrowland samen in eerste extreme spinning coaster van Europa
Een mooie samenwerking tussen een festival en een attractiepark. Zo mogen we de samenwerking tussen Tomorrowland en Plopsaland in de nieuwe ‘Ride to Happiness’ wel bestempelen.
12/01/21
Prijzen vrijetijdsbesteding stijgen sterker dan gemiddeld
Vorig jaar bedroeg de inflatie in Nederland gemiddeld 1,3%. Dat was een stuk minder dan in 2019 toen de prijzen nog met 2,6% stegen. In de vrijetijdssector stegen de prijzen over het algemeen sterker dan gemiddeld. Dat maakt het CBS bekend.
12/01/21
Samenwerking SVR en Van Hoorne Entertainment rond Fien & Teun
De Stichting Vrije Recreatie (SVR) en Van Hoorne Entertainment gaan samen de karakters Fien & Teun naar de kleinschalige boerencampings brengen. Dit jaar start een pilot bij 12 SVR-campings. Als die succesvol is, komen Fien & Teun naar alle SVR-campings die dat willen.
11/01/21
Stromma verkoopt aandelen A'DAM LOOKOUT
Stromma heeft haar minderheidsbelang in de A’DAM LOOKOUT verkocht aan de andere eigenaren. Stromma wil zich richten op haar core business en daarin investeren. Ook komt de extra liquiditeit het bedrijf goed uit. Het commerciële partnerschap tussen beide bedrijven blijft.
11/01/21
Slagharen ruilt diesels in voor elektrisch
Attractie- & Vakantiepark Slagharen heeft het complete wagenpark voor het management vervangen door elektrische auto’s. De negen diesels worden ingeruild door de volledige elektrische Kia e-Niro. Het bedrijf wil hiermee bijdragen aan een meer duurzame toekomst.
24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.
23/12/20
Bewogen jaar voor Blijdorp
De Rotterdamse dierentuin Blijdorp heeft dit jaar 600.000 bezoekers minder getrokken dan verwacht. Dit zorgt voor een omzetverlies van zo’n 13 miljoen euro. Dankzij de steunmaatregelen van het rijk, een lening van de gemeente Rotterdam en een reorganisatie kan Blijdorp het hoofd boven water houden. Maar de ambitieuze plannen staan voorlopig op een laag pitje.