Geplaatst op: 18-11-2020
Uitgever: NRIT Media

Koninklijke Burgers´ Zoo klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland

Koninklijke Burgers´ Zoo klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland
Consumenten roepen Koninklijke Burgers’ Zoo uit tot klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland met een gemiddelde waardering van 8,4. Dit blijkt uit het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland, dat inmiddels al 13 jaar loopt en wordt verricht door onderzoeksbureau MarketResponse. Voor deze editie zijn 50.799 waarnemingen opgehaald voor 369 bedrijven verdeeld over 9 categorieën. Burgers’ Zoo is zeer verguld met de prijs.   

 Onafhankelijke publieksprijs op basis van continu onderzoek

 Voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. In negen verschillende branches wordt de winnaar bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.
   

 Burgers’ Zoo is de winnaar in de branche leisure

 Burgers’ Zoo is de winnaar in de branche leisure. Klanten beoordelen de klantvriendelijkheid van het Arnhemse dierenpark gemiddeld met een 8,4. "Bijna de helft van de klanten geeft Burgers’ Zoo een 9 of een 10,” aldus Gerrit Piksen, Expert Customer Experience van onderzoeksbureau MarketResponse. Alex van Hooff, directeur van Burgers’ Zoo, reageert: "Voor ons is klantvriendelijkheid heel belangrijk. Dat ligt geheel in lijn met wat we willen: dat de bezoeker een leuke dag heeft in ons park en kan genieten hoe mooi de natuur is.”   

 Volledige uitslag 

 De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl. Naast de overall ranking met overall winnaar Coolblue zijn via een speciale portal ook de resultaten per branche te raadplegen. Burgers’ Zoo is in de overall ranking voor alle branches in Nederland tweede geworden, direct achter winnaar Coolblue
Trefwoorden: Onderzoek, klantvriendelijk, klantvriendelijkst bedrijf

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/05/21
Kabinet zet stap 2 van openingsplan met noodknop
Het kabinet heeft de knoop doorgehakt. Stap twee van het openingsplan gaat op woensdag 19 mei in. Er is nog wel een noodknop als de nieuwe ic- en ziekenhuisopnames niet verder dalen. Die wordt dan op maandag 17 mei ingedrukt. Dan gaan de versoepelingen niet door. Stap 2 betekent dat er ruimere openingstijden komen voor terrassen, doorstroomlocaties buiten weer open mogen en buiten van kunst en cultuur kan worden genoten.
07/05/21
Kamer steunt testen voor toegang
De Tweede Kamer heeft gisteren gedebatteerd over de regeling om mensen via testen toegang te geven tot diverse recreatieve activiteiten. In principe is de wet drie maanden geldig. Vanmorgen stond in diverse dagbladen een paginagrote advertentie van Libémadirecteur Dirk Lips die de regering opriep dierentuinen te openen juist zonder testen voor toegang. V
03/05/21
Weinig animo voor Testen voor Toegang
De experimenten rond Testen voor Toegang zijn afgerond. In april werden ruim 450 locaties in de vrijetijdssector opengesteld. Er was op 230.000 bezoekers gerekend, het werden er uiteindelijk 140.000. De reacties uit de branche waren wisselend.
03/05/21
Dagrecreatiesector moet nog wachten op openstelling
De voorgenomen versoepelingen van 11 mei gaan vooralsnog niet door. Dat betekent dat doorstroomlocaties buiten niet open kunnen.
30/04/21
Studenten BUas innoveren de sector
BUas-studenten Jet Weijn, Nicole Looise, Isra Kooijman, Loes Jongenotter en Iris Abrahamse zijn uitgeroepen tot ‘Best Talents of 2021’. Zij hebben voor Attractiepark Slagharen de communicatie rond coronamaatregelen gethematiseerd.
26/04/21
Slechtste jaar ooit voor de Efteling
Vorig jaar was voor attractiepark de Efteling het slechtste jaar ooit. Dat stelt algemeen directeur Fons Jurgens naar aanleiding van de jaarcijfers over 2020. Door verplichte sluitingen, capaciteitsbeperkingen en hogere kosten vanwege corona liep de omzet fors terug en dook het park in de rode cijfers. Toch is het park niet in gevaar en spreekt Jurgens van een solide financiële basis.
22/04/21
Te weinig belangstelling voor pilot bij Efteling, wel veel aanmeldingen testvakantie
De testopening van attractiepark de Efteling op zaterdag 24 april gaat niet door. Er hebben zich te weinig mensen aangemeld voor de proef. Met andere fieldlabs in de vrijetijdssector gaat het een stuk beter. De tweede testvakantie is met 68.000 aanmeldingen zwaar overtekend. Het aantal mensen dat zich voor een uitstapje liet testen en positief was, bleek heel erg laag te zijn
20/04/21
Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties
Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert op 20 mei een thematische persdag speciaal voor binnen- en buitenlandse attractieparken en overige dagattracties, waaronder dierentuinen en musea. Op deze dag kunnen de deelnemende attracties zich promoten aan Nederlandse media en bloggers.