Geplaatst op: 11-11-2020
Auteur: Marc Gerlings

Twee nieuwe categorieën bij Remarkable Venue Awards 2020

Inschrijven op nieuwe categorieën als venue is nog mogelijk

Twee nieuwe categorieën bij Remarkable Venue Awards 2020
Ook de pier bij Scheveningen is een van de genomineerde venues. Foto: Tiqets.
Het kaartjesbedrijf Tiqets organiseert voor het vierde achtereenvolgende jaar de Remarkable Venue Awards, een oorkonde voor de beste dagattractie en musea in verschillende categorieën in zes landen, waaronder Nederland. De nominaties zijn bekend maar door de Covid pandemie worden twee nieuwe categorieën toegevoegd en daar kun je je nog voor opgeven.

De vijf categorieën zijn: Meest opmerkelijke venue, Beste museum, Beste attractie, Beste landmark en Beste onsite experience. 

Het aantal positieve reviews en beoordelingen op de site van Tiqets bepaalt de winnaars. Landen waar Tiqets de Awards uitreikt zijn naast Nederland ook Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, Spanje en Amerika. 

Twee nieuwe categorieën

Vanwege de Covid pandemie worden dit jaar twee nieuwe categorieën toegevoegd: één voor het meest innovatieve en creatieve idee om in te spelen om de beperkende maatregelen en één voor de Best Hidden Gem – een verborgen juweeltje. De genomineerden voor de eerste vijf categorieën zijn bekend, voor de twee nieuwe categorieën kan ieder museum, dierentuin en attractie(park) in Nederland zich voor 20 november 2020 aanmelden via deze link

9 december uitzending

De winnaars worden tijdens een online event op vrijdag 9 december vanaf 17.00 uur bekendgemaakt. Musea en attracties in Nederland kunnen zich voor deze presentatie aanmelden via deze link.

De genomineerden voor de zes landen zijn inmiddels geselecteerd. Dit is gedaan op basis van de ruim 750.000 reviews wereldwijd die tot op heden op de site van www.tiqets.com geplaatst zijn. Onder de genomineerde venues in Nederland onder meer het Rijksmuseum, de Euromast, Diergaarde Blijdorp, Heineken Experience, de Keukenhof maar ook de Molen van Sloten en Skyview the Pier in Scheveningen. Hier vind je een volledig overzicht per categorie.

Tiqets organiseert deze Awards sinds 2017. Deze vonden onder meer plaats in Amsterdam, Barcelona, New York en Parijs. Vanwege de huidige Covid perikelen wordt de 2020 editie online georganiseerd op vrijdag 9 december. Voor de twee nieuwe categorieën Meest Innovatieve en Beste Hidden Gem is in ieder land een jury samengesteld. Voor Nederland zijn dat journalist Ton Vermeulen, redacteur van het Kennisplatform NRIT en kunstblogger Wilma Lankhorst (www.wilmatakesabreak.nl), juryvoorzitter is Douglas Quinby, CEO van Arival. De winnaars in de zeven categorieën ontvangen een trofee en een marketingactieplan van Tiqets ter waarde van 5000 euro onder de wereldwijde Tiqets doelgroep van 10 miljoen consumenten.

Volgende fase: publieksprijs

Na de bekendmaking van de winnaars op 9 december organiseert Tiqets daarna een Best of the Best prijsvraag waarbij consumenten wereldwijd hun stem kunnen uitbrengen voor hun favoriet onder de 7 winnaars.

Tiqets is een initiatief van vier Nederlandse ondernemers met een hoofdkantoor in Amsterdam en heeft als doelstelling om cultuur en dagattracties toegankelijker te maken voor consumenten. Tiqets verkoopt toegangskaarten voor momenteel ruim 3000 attracties en musea in meer dan 60 landen. In Nederland bedraagt het aanbod nu ruim 220 locaties. Het aantal werknemers bedraagt meer dan 220.
Trefwoorden: attractie, award, attractiepark, museum, pandemie, corona

||| Blogs |||

30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/11/20
Blijvend investeren in de vrijetijdssector is essentieel: zonder bezoekers geen herstel!
Heel ondernemend Utrecht wordt getroffen door de coronamaatregelen. De cultuur-, evenementen-, horec...
26/11/20
Steuntje in de rug voor Gelderse ondernemers in horeca en toerisme
De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerism...
26/11/20
Exclusief voor leden
Wenteltoren geeft prachtig uitzicht over Waddenzee en achterland
De nieuwe 25 meter hoge uitkijktoren 'Marsktårnet' is ontworpen door het wereldberoemde Deense architectenbureau BIG en zal vanaf voorjaar 2021 onderdeel uitmaken van de Deense toeristische leisure en educatielocatie aan de rand van het moeraslandschap in Nationaal Park Waddenzee.
25/11/20
Trendzz For You biedt totaaloplossing voor souvenirs aan Landal GreenParks
Trendzz For You verzorgt vanaf 1 januari 2021 de souvenirs, gift-artikelen en ansichtkaarten bij Lan...
24/11/20
Maxxton en Stardekk bundelen krachten in de wereldwijde markt van hospitality SaaS-oplossingen
Maxxton en Stardekk, beide reeds jaren vooraanstaande spelers in hospitality software, bundelen de k...
24/11/20
Nederlandse theekenners schrijven eerste theereisgids
De mooiste theeregio’s in 288 pagina’s verhalen, reisinspiratie, foto’s en handige tips voor j...
23/11/20
En hoe doet het toerisme het bij onze zuiderburen?
Hoe heeft toeristisch Nederland het ten opzichte van Vlaanderen gedaan? Die vraag pakken we op met data van het Nederlandse CBS en Toerisme Vlaanderen.
20/11/20
Ondanks mooie zomer toch zorgen over Zeeuwse vrijetijdssector
De Zeeuwse vrijetijdssector wordt zwaar getroffen door de coronacrisis. De sector, bestaande uit verblijf, horeca en vermaak, maakt in een enquête van HZ Kenniscentrum Kusttoerisme alvast de balans op voor 2020 en de resultaten laten een zorgelijk beeld zien.