Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Operation Pandora klaar voor financiering

Operation Pandora klaar voor financiering
Operation Pandora, de next level, in escape rooms, wil via crowdfunding een deel van de investering voor het project ophalen. In totaal gaat de realisatie van deze attractie 2,8 miljoen euro kosten. Daarvan hopen de initiatiefnemers 600.000 tot 1,2 miljoen euro via crowdfunding uit de markt te halen. 

Operation Pandora is qua spektakel vergelijkbaar met de beleving van een moderne high-end attractie in een pretpark, maar dan vertaald naar een persoonlijk en meeslepend verhaal en een zéér realistische setting. Er wordt géén gebruikgemaakt van virtual reality. Alles wat je ziet en meemaakt is 100% echt en geloofwaardig. Dat maakt Operation Pandora tot een hele bijzondere en grensverleggende ervaring.

Volledig nieuwe belevenis

Met een productie die niet zou misstaan op menig Hollywood filmset, leidt Operation Pandora de weg van traditionele escaperoom naar een volledig nieuwe belevenis. Door gebruik te maken van state-of-the-art technologieën, aangevuld met de kennis en ervaring van professionals uit de filmindustrie, weet Operation Pandora een grensverleggende ervaring te creëren. Je hoeft geen code te kraken of puzzel op te lossen. In plaats daarvan test Operation Pandora jouw survival skills. Jij en vijf van je vrienden moeten zich staande houden in een bloedstollend en levensecht verhaal. Het is geen spel, het is een film — met jou in de hoofdrol.



Deelnemers stappen in een wereld 2000 meter onder de grond

Initiatiefnemer en bedenker Joeri Holsheimer:"Iedereen is wel bekend met het idee achter de traditionele escaperoom: een groep mensen, opgesloten in een ruimte, moeten zich binnen een bepaalde tijd een weg naar buiten puzzelen. Operation Pandora gaat in alle opzichten tien stappen verder dan je gewend bent, van de verhaal-gedreven ervaring en het gebruik van technologie tot aan de weergaloze art direction. Je kunt het dan ook geen escaperoom meer noemen. Voor meer dan anderhalf uur stap je in een wereld zoals je die alleen uit Hollywood sciencefiction films kent. Het verhaal speelt zich af in een gigantische research facility, meer dan 2000 meter onder de grond. Daar wordt allerlei topgeheim onderzoek gedaan maar de afgelopen 36 uur is het contact met de research facility verloren. Jij en je team zijn de ‘civilian intel unit’, onderdeel van een militaire missie met de codenaam Pandora, die gaat kijken wat er aan de hand is.”



Ambitieus megaproject

Er is vier jaar gewerkt aan de ontwikkeling van Operation Pandora. Wat begon als een interessant ideetje, waar door een eenling in de avonduren aan werd gewerkt, is uitgegroeid tot een ambitieus megaproject, gedragen door een team professionals. De plannen zijn inmiddels tot in detail uitgewerkt en het team heeft eigenlijk alleen nog financiering nodig om te kunnen beginnen. Maar aan een ambitieus plan hangt natuurlijk een stevig prijskaartje. 

In totaal is er 2,8 miljoen nodig om Operation Pandora te realiseren. En dat is waar het project jouw hulp nodig heeft. Een gedeelte van de financiering zal worden opgehaald met een crowdfunding via het platform Crowd About Now. Investeren kan al vanaf € 250,- in de vorm van een lening met een rente van 6% op jaarbasis. Het totaalrendement bedraagt daarmee 24 procent. Als bedankje voor jouw investering, zijn er diverse beloningen, zoals gratis tickets om Operation Pandora voor het eerste te kunnen ervaren.

Link: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/operationpandora
Trefwoorden: attractieparken, attracties, noord-hollend, amsterdam, vr

||| Blogs |||

30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

30/11/20
Exclusief voor leden
Stadspromotie: Rotterdam laat vaker zijn groen-witte kleuren zien
Rotterdam krijgt bij alle 27 toegangswegen een nieuw verkeersbord met daarop de vlag en het wapen van de stad. Het aantal borden wordt snel fors uitgebreid. Ook de vlaggen komen vaker terug in het straatbeeld.
30/11/20
Texel adventskalender op Insta
Voor veel destinaties wordt de kerstperiode ondanks de coronamaatregelen toch een onderdeel voor de ...
30/11/20
M-theater komt er toch
"Van uitstel komt geen afstel! Theater aan het Vrijthof en MECC Maastricht gaan vanaf 11 februari do...
30/11/20
Groenlo opent een interactief VVV Inspiratiepunt
In Groenlo is de VVV verbouwd tot een eigentijds inspiratiepunt. In het nieuwe inspiratiepunt staat ...
30/11/20
Steeds minder belangstelling voor trip naar Nederland
De website Holland.com trekt steeds minder bezoekers, ook de bezoekintentie voor Nederland daalt
30/11/20
Wat is de waarde van online sentimentdata voor toeristische vraagstukken
Het Data & Development (DDL) heeft onderzoek gedaan naar de data over het online sentiment van (potentiële) bezoekers van bestemming Nederland.
30/11/20
Druktemeters vergeleken
Gezien deze actualiteit is het DDL in september een project gestart om te komen tot een objectieve vergelijking van diverse instrumenten die ingezet kunnen worden voor bezoekersmanagement.
30/11/20
ANWB nomineert campings van het jaar en roept 191 campings uit tot Top Camping
De ANWB heeft 24 campings genomineerd voor Camping van het jaar 2021 en alvast 191 Europese campings uitgeroepen tot ANWB Top Camping.