Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord
Voor EuroParcs is het een mooie week. De Apeldoornse vakantieparkenspecialist kondigt haar tweede vakantiepark in Oostenrijk aan en prijkt op het shirt van voetbalclub Feyenoord tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker. 

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg ligt nabij het gelijknamige dorp op 1.200 meter hoogte waar al decennia Europese vorstenhuizen neerstrijken voor een wintersportvakantie. Het is ook op korte afstand gelegen van Lech, het dorp waar elke jaar weer de Nederlandse koninklijk familie op wintersportvakantie gaat.Het nieuwe EuroParcs-park omvat 134 recreatieobjecten. Elk van deze recreatieobjecten is geschikt voor vier tot zes personen en is gesitueerd op een grote kavel met een tuin en jacuzzi. "Zodat niet alleen het familiegevoel wordt versterkt maar ook een grote mate van privacy is gegarandeerd”, legt Wim Vos uit. Naast het resort ligt Wellnesspark Pettneu am Alberg met overdekt zwembad en uitgebreide wellnessvoorzieningen. 

Het familiebedrijf heeft inmiddels een vestiging in Duitsland die de activiteiten in de Duitstalige landen gaat structureren. "Want we mogen dan inmiddels bijna 40 resorts in bezit hebben: In onze visie is stilstand achteruitgang”, verklaart Wim Vos. "We zijn voornemens om op korte termijn onze marktpositie in Oostenrijk verder te versterken.” 

EuroParcs op shirt Feyenoord tijdens Europa League en KNVB-beker

EuroParcs Group (het nieuwe moederbedrijf van de huidige hoofdpartner Droomparken) en Feyenoord verlengen de huidige overeenkomst tot en met juni 2022. Bovendien is er een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse club prijkt, tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker dit seizoen. Het label Droomparken is tot en met juni 2021 als hoofdpartner zichtbaar, vanaf het seizoen 2021-2022 zal EuroParcs op alle wedstrijdshirts van Feyenoord staan, zowel nationaal als internationaal.

In de zomer van 2020 is Droomparken overgenomen door EuroParcs Group, dat nu actief is met 38 vakantieparken in Nederland en het buitenland onder de labels EuroParcs en Droomparken. Om de supporters dit seizoen alvast kennis te laten maken met EuroParcs, speelt Feyenoord tijdens de Europa League en KNVB Bekerwedstrijden met het label EuroParcs op de borst. Daarmee geeft EuroParcs direct invulling aan haar internationale ambities om zich sterker te richten op België, Duitsland en Oostenrijk (het thuisland van tegenstander Wolfsberger AC in de poulefase). 

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord is verheugd dat ze in deze moeilijke tijd het contract met EuroParcs hebben kunnen verlengen: "De reden voor de verlenging van het contract zijn de geweldige resultaten die wij in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald. Denk bijvoorbeeld aan de zeer succesvolle campagnes met Jan Boskamp in de hoofdrol. Campagnes die konden rekenen op vele positieve reacties onder de Feyenoord-doelgroep en voetbalsupporter in het algemeen. Ook zijn we er tijdens de corona-lockdown in geslaagd, door middel van unieke en creatieve ideeën, nog steeds waardevol te zijn voor onze hoofdpartner. Een uitdaging die nu weer actueel is, omdat de locaties van Droomparken en EuroParcs nog steeds veilig gasten kunnen ontvangen op hun parken. Wij doen onverminderd ons best om dat onder de aandacht te brengen.”

Andries Bruil, namens de directie van EuroParcs Group: "Dat het hoofdpartnership met Feyenoord zo’n enorm positief effect zou hebben op onze organisatie, heeft onze verwachtingen overtroffen. Vanaf de dag van de bekendmaking zien wij een groei in onze naamsbekendheid en hebben Feyenoord-supporters én andere voetballiefhebbers de weg naar onze parken gevonden. Doordat Droomparken en EuroParcs nu twee labels zijn die onder één bedrijf vallen, maken we gebruik van de mogelijkheid om met het internationale merk EuroParcs op de shirts van de Feyenoord-spelers in de Europa League te gaan spelen. Dat Feyenoord een Oostenrijkse tegenstander heeft geloot, terwijl we daar zojuist een nieuw EuroParcs vakantiepark hebben geopend en binnenkort nog één gaan openen, is natuurlijk een kers op de taart.” 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, vakantieparken, campings, sponsoring

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/11/20
Multatuli Studentenprijs voortrekkershutten zonder drempels
BUas-studente Nienke Steenbergen heeft met haar scriptie ‘Trekkershutten zonder drempels de Multatuli Studentenprijs 2020 gewonnen.
20/11/20
Ondanks mooie zomer toch zorgen over Zeeuwse vrijetijdssector
De Zeeuwse vrijetijdssector wordt zwaar getroffen door de coronacrisis. De sector, bestaande uit verblijf, horeca en vermaak, maakt in een enquête van HZ Kenniscentrum Kusttoerisme alvast de balans op voor 2020 en de resultaten laten een zorgelijk beeld zien.
20/11/20
Recreatie Vakbeurs skipt toch editie 2020
De aankomende editie van Recreatie Vakbeurs die gepland stond op 20, 21 en 22 januari 2021 in Evenementenhal Hardenberg wordt verplaatst naar 16, 17 en 18 november 2021.
20/11/20
Verdienmodel vernieuwen:
Met nog eens vijf nieuwe MKB-werkplaatsen voor digitalisering in Zwolle, Flevoland, Gelderland, de Drechtsteden en in Den Haag-Delft-Zoetermeer, bovenop de bestaande zes helpt het kabinet kleinere en middelgrote ondernemers om te groeien.
19/11/20
76% van mindervalide toiletten is niet schoon
Driekwart van de mindervalide toiletten onderweg is niet schoon en heeft niet (of onvoldoende ) de v...
18/11/20
Avonturenhuis ontvangt LEADER-subsidie
Voor de bouw van het Avonturenhuis op Scoutinglandgoed Zeewolde is de zogenoemde LEADER-subsidie toegekend, een bedrag van maar liefst € 500.000,- euro. Het Avonturenhuis wordt in 4 pagina's belicht in de komende R&T die 24 november bij de abonnees aankomt.
16/11/20
Camping Anloo eindelijk onder de hamer
De failliete Drentse camping Anloo wordt geveild. De veiling door BOG Auctions start op 15 december. De camping wordt geveild in opdracht van de curator die een jaar na het faillissement het bedrijf eindelijk te gelde kan maken.
13/11/20
Banen er af, banen erbij
Zowel UWV als CBS kwamen deze week met cijfers over de werkgelegenheid. Een beetje verwarrende cijfers want er gingen banen verloren in de vrijetijdssector maar er kwamen ook weer banen bij. Hoe zit het precies?