Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?
Pete Hoekstra (l) en Bart Siemerink.
Pete Hoekstra, ambassadeur van de Verenigde Staten, heeft samen met Keukenhof directeur Bart Siemerink tulpenbollen geplant met de toepasselijke naam ‘American Dream’. Zij kijken daarmee samen vooruit naar een bloeiend voorjaar van 2021 waarin bezoekers weer naar het park kunnen komen.

Jaarlijks brengen veel Amerikanen een bezoek aan Keukenhof. Het is de vraag of dat volgend jaar ook mogelijk is. Dat hangt af van de ontwikkelingen van het coronavirus en de eventuele reisbeperkingen.

Ambassadeur Hoekstra en zijn vrouw zijn liefhebbers van Keukenhof en vaste bezoekers aan het park. "Mijn vrouw en ik zouden afgelopen voorjaar bijna iedere week wel gasten uit de VS ontvangen, die er allemaal erg naar uitkeken om naar Keukenhof te gaan", geeft Hoekstra aan. "Helaas is het anders gelopen, maar ik hoop dat ze komend voorjaar alsnog kunnen komen. Dan zullen wij trots de American Dream-tulpen laten zien die we vandaag hebben helpen planten.”

Keukenhof verwacht voor volgend jaar dat de bezoekers vooral uit Nederland, Duitsland en België komen. "We kijken er naar uit dat we in 2021 weer bezoekers kunnen ontvangen in Keukenhof”, geeft Siemerink aan. In 2019 kwamen ruim 150.000 bezoekers vanuit de Verenigde Staten. We hopen hen snel weer te mogen begroeten in het park.”

Keukenhof is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Trefwoorden: Keukenhof, inkomend toerisme, attractie, recreatie

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/11/20
Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân
Merk Fryslân wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt de regiomarketing- en managementorganisatie voor de provincie Friesland toe tot het landelijke DMO netwerk om samen te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s bij bestemmingsontwikkeling.
24/11/20
Maxxton en Stardekk bundelen krachten in de wereldwijde markt van hospitality SaaS-oplossingen
Maxxton en Stardekk, beide reeds jaren vooraanstaande spelers in hospitality software, bundelen de k...
20/11/20
Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op
Liesje22 en de Familie Flamingo zijn beloond met prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn Europese onders...
20/11/20
Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures
JetCamp, een innovatieve website voor het zoeken en boeken van campings, krijgt een early-stage inve...
20/11/20
Verdienmodel vernieuwen:
Met nog eens vijf nieuwe MKB-werkplaatsen voor digitalisering in Zwolle, Flevoland, Gelderland, de Drechtsteden en in Den Haag-Delft-Zoetermeer, bovenop de bestaande zes helpt het kabinet kleinere en middelgrote ondernemers om te groeien.
19/11/20
Corendon geeft geen vouchers meer maar gewoon geld terug
Om verdere financiële drempels bij klanten weg te nemen, introduceert de touroperator vandaag 'vouc...
19/11/20
Zoekgigant ondersteunt getroffen ondernemers met workshops en coaching
Om ondernemers te helpen zich onder deze omstandigheden op de decembermaand voor te bereiden, start Google in samenwerking met MKB-Nederland op 30 november 2020 met speciale trainingen om hun online zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten.
12/11/20
Vier Groningse smaken in chocoladeletters
Nu Sinterklaas bijna in het land is, zijn er vier wel heel opvallende smaken.