Geplaatst op: 14-10-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Wegens succes extra vouchers voor Zeeuwse ondernemers met plannen

Wegens succes extra vouchers voor Zeeuwse ondernemers met plannen
De vouchers die de provincie Zeeland geeft aan toeristische bedrijven die willen innoveren is erg populair. Voor de 10 beschikbare vouchers van 25.000 euro zijn 21 plannen ingediend. De provincie stelt daarom nog eens 100.000 euro voor de regeling beschikbaar. 

Het is voor toeristische ondernemers belangrijk om continu te blijven vernieuwen en investeren in het doorontwikkelen van hun bedrijf. Op deze manier blijven ondernemers meebewegen met de veranderende markt. Vanwege de corona-uitbraak is een deel van de investeringsruimte van ondernemers verdwenen. 

Grote belangstelling

De verwachting was dat er 3 tot 4 aanvragen binnen zouden komen maar er zijn 21 aanvragen ingediend  De aanvragen komen vanuit verschillende branches, zoals watersport, dagattracties, horeca en verblijf en alle hoeken van Zeeland. We kunnen hieruit concluderen dat er een grote behoefte is aan ondersteuning en veel animo voor de vouchers. Op dit moment wordt voor alle aanvragen gekeken of ze voor een planvormingsvoucher in aanmerking komen. Met het extra vouchers kunnen meer toeristische ondernemers ondersteunt worden in hun planvormingsfase.

Vier extra vouchers

De provincie Zeeland steunt ondernemers om juist nu  planvorming op te pakken. In september zijn tien vouchers van 25.000 euro beschikbaar gesteld voor hulp bij het opstellen van een goed plan. De animo voor deze vouchers is zeer hoog, daarom is vandaag besloten om nogmaals 100.000 euro beschikbaar te stellen voor vier vouchers.

Vouchers voor planvorming

Om te komen tot een nieuwe investering is een goed plan noodzakelijk. De vouchers van de Provincie Zeeland hebben dan ook als doel toeristische ondernemers te ondersteunen in het maken van toekomstplannen, zodat zij, als er weer ruimte is om te investeren,  snel aan de slag kunnen. Met een voucher kan bijvoorbeeld een deskundige worden ingehuurd om te ondersteunen bij het schrijven van een plan. De vouchers zijn onderdeel van het ‘Aanjaagprogramma innovatie toerisme’ van Impuls Zeeland.

Aanvragen

Er is nog ruimte voor nieuwe aanvragen, toeristische ondernemers kunnen hierover contact opnemen met Kim Provoost via kimprovoost@impulszeeland.nl
Trefwoorden: innovatie, investeringen, ondernemen. dagrecreatie, attractieparken, horeca, verblijfsrecreatie

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...