Geplaatst op: 02-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bewoners vertellen over de beste plekken in campagne Utrechtse Heuvelrug

Jouw leukste plek #opdeheuvelrug

Bewoners vertellen over de beste plekken in campagne Utrechtse Heuvelrug
Campagneposter met een mooie plek bij Rhenen.

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei start vandaag de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’. Eerder deze week maakte NBTC Holland Marketing bekend dat er ruim 70 procent minder internationale bezoekers worden verwacht in 2020. Het aandeel bestedingen op de Heuvelrug  kwam vóór corona al voor zo’n 75 procent uit eigen regio. Dit zal naar verwachting alleen maar stijgen, meldt het RBT. De focus van de campagne ligt daarom op bewoners, bezoekers en ondernemers uit de regio. 

Bewoners delen tot eind van 2020 tips met elkaar om de twee regio's Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei te ontdekken via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl

Jouw leukste plek #opdeheuvelrug

De afgelopen weken hebben prominenten, ondernemers en bewoners hun leukste plek op de Heuvelrug gedeeld op de website hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl. De verzameling verhalen vormt een digitale inspiratiegids die door iedereen aangevuld kan worden. RBT Heuvelrug & Vallei roept bewoners op om zo veel mogelijk tips aan te leveren. 

RBT: 'Dit kan een plek zijn waar je het liefst gaat wandelen, waar je nieuwe energie opdoet of gewoon een plek die onvergetelijk is. Iedereen is welkom om tips te delen of om ideeën op te doen via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl.'

Verrassende ontdekkingen

De zomer van 2020 vierden veel Nederlanders vakantie in eigen land, zo ook op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei. Van fiets- en wandeltochten tot museumbezoek en van overnachten in een luxe hotel tot rondtrekken in een camper. Nederland werd afgelopen zomer opnieuw ontdekt. 

Nasera Elfring, projectleider bij RBT Heuvelrug & Vallei: "We lezen zoveel mooie verhalen en tips over ontdekkingen in de regio. Het is een mooi moment om deze tips met iedereen te delen. We hopen dat deze persoonlijke aanbevelingen anderen helpen om verrassende ontdekkingen in de regio te doen.”



Doorzetten op lokaal

Uit cijfers van vóór corona blijkt dat zo’n 75 procent van de bestedingen op de Heuvelrug al uit de regio of de provincie Utrecht kwam. Nasera Elfring: "We verwachten dat dit aandeel alleen maar zal blijven stijgen. We blijven ons dan ook op deze doelgroep richten. De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei zijn de plek waar bewoners van de stad hun rust vinden in de natuur en waar bewoners nog wekelijks nieuwe ontdekkingen doen.”

Vijf jaar inspiratie

Maandelijks bezoeken ruim 35.000 mensen opdeheuvelrug.nl om inspiratie op te doen om eropuit te trekken. Het is een bijzonder jaar om een jubileum te mogen vieren. Door de coronacrisis geen live evenement met partners en geen evenement voor bewoners en bezoekers. Toch laat het RBT dit jubileumjaar niet zomaar voorbij gaan. Met de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’ wil het RBT alle mooie verhalen van ontdekkingen en belevingen van de afgelopen vijf jaar delen.



Onderdeel herstelplan

De campagne is onderdeel van het Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021 en is een vervolg op de zomercampagne ‘Hier moet je zijn #opdeheuvelrug’. Samen met ruim 600 ondernemers en negen gemeentes (Baarn, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist) wordt er gewerkt aan een duurzaam herstel van de gastvrijheidseconomie. Met de campagne sluit RBT Heuvelrug & Vallei aan op de landelijke beweging ‘Hier moet je zijn’, een initiatief van NBTC Holland Marketing.
Trefwoorden: campagne, Heuvelrug, Gelderse Vallei, bewoners, toerisme, corona, beleid, herstelplan

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...