Geplaatst op: 28-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Megaletters voor Rivierenland

Megaletters voor Rivierenland
Foto: RBT Rivierenland
Amsterdam mag de letters iAmsterdam dan bij het grof vuil hebben gezet, Rivierenland heeft levensgrote letters BETUWE laten maken. 

Op het kleinschalige streekmarketingevent onthulde wethouder er Rutger van Stappershoef van West-Betuwe onthulde de drie meter hoge letters. Deze zijn geplaatst in een fruitkist waardoor ze verplaatsbaar zijn en op iedere locatie in de Betuwe in te zetten zijn door evenementen, ondernemers en gemeenten. De megagrote letters zijn onderdeel van de regiospecifieke campagne 'Gelderland levert je mooie streken'.

Streken beter op de kaart

Tijdens het event ontvouwde het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland haar plannen  om de streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal duidelijker op de kaart te zetten. Nieuwe websites, apps en heel veel merchandise gaan daaraan bijdragen.



Rivierenland ontwikkelt in snel tempo

Uit de meest recente cijfers uit de monitor vrijetijdseconomie is gebleken dat het toerisme in de regio sterk is gegroeid. De overnachtingen zijn bijvoorbeeld gegroeid met maar liefst 62%. Landelijk was dit slechts 4%. RBT Rivierenland is ook midden in de coronacrisis niet negatief. "Van veel ondernemers vernemen wij dat het beter is gegaan dan aanvankelijk werd gedacht", aldus directeur Richard de Bruin.” De organisatie is betrokken bij veel nieuwe dag- en verblijfsontwikkelingen in het gebied om ondernemers te inspireren, adviseren en bij te staan.

Toerisme Awards

Jan de Boer, voorzitter van het Speerpuntberaad Recreatie en Toerisme, heeft tijdens het Streekmarketingevent de Toerisme Award Rivierenland 2020 uitgereikt. Ondernemer Ben van Ooijen van De Tuinen van Appeltern mocht de Award in ontvangst nemen. De uitreiking van de Toerisme Award is een initiatief van RBT Rivierenland en is een waarderingsprijs voor het ondernemerschap. 
Link: https://rivierenland.biz/toerisme-en-recreatie-groeit-in-de-regio/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Gelderland, rivierenland

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...