Geplaatst op: 24-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio. Convious helpt al meer dan 100 bedrijven uit de vrijetijdsbranche met haar geautomatiseerde AI-gestuurde ticketsoftware en geavanceerde Crowd Control-technologie hun bezoekers slimmer en veiliger te distribueren. Groot verschil met Tapperuse is dat deelnemende bedrijven een volledig eigen app krijgen met veel meer functies.

"Traditioneel loopt de vrijetijdsmarkt niet voorop qua e-commerce. We zijn daarom blij om te zien dat ons sterk groeiende klantenbestand ons platform in toenemende mate gebruikt en de voordelen haalt uit meer directe online verkoop. COVID-19, heeft de markt veranderd en ‘online’ is belangrijker dan ooit. Door de aankoop van de Tap-technologie en het team, breiden we ons aanbod uit met native mobiele apps tegen een fractie van de gebruikelijke kosten, maar mét alle voordelen”. Camiel Kraan, CEO van Convious.

Wat is Tap?

Tap (Tick and Pay) is een white-label 'Pay as you go'-platform dat onder andere dagattracties helpt in te spelen op de verschillende behoeften van bezoekers door een unieke en innovatieve technologie te gebruiken. Hiermee kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren en betalen zij alleen voor de doorgebrachte tijd. Ook stelt dit dagattracties in staat om voor, tijdens en na het bezoek een sterkere relatie op te bouwen met hun bezoekers, waardoor hun bereik, omzet en winst toenemen.

Met de baanbrekende technologie van Tap, biedt Convious met native apps nu ook een optimale mobiele ervaring voor de vrijetijdsmarkt. Wellnesscentra, attractieparken, dierentuinen of musea kunnen met de app de gastervaring en betrokkenheid verbeteren door nieuwe functies als: in-app location based messaging, crowd control door middel van GPS met geofencing en heat-mapping, toegangs- en capaciteitsbeheer en zelfs mobiele advertenties voor bijvoorbeeld F&B upsell. Dat allemaal zonder extra ontwikkelingskosten voor de aanbieder.

Wat is Convious?

Convious is het toonaangevende SaaS-platform voor de vrijetijdsmarkt in Europa. "Wij geloven sterk in hun visie van één volledige e-commerce oplossing voor de vrijetijdsmarkt. Hierdoor was het een makkelijke keuze samen te werken en meer bedrijven te helpen beter online en offline te presteren ", zegt Ronald de Groot, Product Owner bij Tap. "Door de app te gebruiken, hebben de partners van Convious toegang tot realtime bezoekersdata. Dit is van onschatbare waarde en biedt nieuwe commerciële kansen. Daarnaast kunnen operationele processen verbeterd worden. Bovenal verhoogt het de veiligheid en zorgt het ervoor dat voldaan wordt aan de COVID-19-richtlijnen.”
Link: https://www.convious.com/tap
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, tickets, crowdcontrol, online, reserveren

||| Blogs |||

05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/10/20
Hotels mogen na 20.00 geen alcohol verkopen aan gasten
Op vrijdagmiddag is besloten door het kabinet dat hotels in Nederland geen alcohol mogen schenken en verkopen na 20.00. Dit mag ook niet via room service of andere diensten.
23/10/20
EU Green Week aanzet tot goed raamwerk maar landbouwbeleid niet innovatief genoeg
Terwijl vandaag de EU Green Week wordt afgesloten zijn Nederlandse natuurorganisaties verbaasd over het Europese beleid voor de boeren.
23/10/20
Pathé gaat ook bezorgen met Pathé Delivery
Pathé laat popcorn en andere bioscoopsnacks vanaf nu thuis bezorgen in samenwerking met Thuisbezorgd.nl onder de naam Pathé Delivery.
23/10/20
Derde overname van TopParken
En weer kondigt TopParken een overname op de Veluwe aan. Na eerder deze maand camping de Hertshoorn in Garderen te hebben overgenomen, wordt nu de koop van camping Berkenrode in Beekbergen aangekondigd. De camping wordt na de overname onderdeel van Recreatiepark Beekbergen, het bestaande vakantiepark van TopParken dat direct grenst aan camping Berkenrode.
23/10/20
Anderhalvemetersubsidie voor meer Friese ondernemers
Friese ondernemers hebben zo’n 200.000 euro aan subsidie van de provincie ontvangen voor maatregelen om hun bedrijf op de 1,5 metereconomie aan te passen. De provincie breidt de regeling nu uit naar meer sectoren door een uitbreiding van de lijst met SBI-codes. Er is nog 800.000 euro beschikbaar.
23/10/20
Pinomzet in vrijetijdssector weer onderuit maar minder hard dan in maart
De pinomzet is na de gedeeltelijke lockdown 10% lager dan normaal. Sectoren die hard zijn getroffen zijn de horeca en recreatie & cultuur. Maar minder hard dan in maart tijdens de eerste lockdown.
22/10/20
Exclusief voor leden
Foodvalley krijgt science center en belevingscentrum
De eerste paal werd gistermiddag in de grond geslagen door John Verbrakel, hoofd research en development bij Upfield. Dit gebeurde samen met Harry Dijkstra, directeur van bouwbedrijf Van Wijnen. Burgemeester van Wageningen Geert van Rumund en Rens Buchwaldt, bestuurslid van Wageningen University & Research, waren vanwege COVID-19 virtueel aanwezig.
22/10/20
Consument is pessimistisch maar niet zo erg als in maart
De stemming onder consumenten is in oktober 2020 iets verslechterd, meldt het CBS.