Geplaatst op: 27-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen

Schiphol biedt extra service in desinfecteren spullen
Drie locaties voor reizigers voor het desinfecteren van spullen. Foto: Schiphol Group / M Kuipers.
Als aanvulling op bestaande coronamaatregelen heeft Schiphol in de hal boven het station drie nieuwe ontsmettingslocaties waar reizigers onder meer hun persoonlijke spullen, zoals telefoon, paspoort en sleutels kunnen desinfecteren met UV-C licht.  Schiphol heeft met deze extra service een echte primeur.

Reizigers vinden de drie zogenoemde ‘Sanitising Service’ punten op Schiphol Plaza, in Lounge 2 en tussen Aankomsthal 3 en 4. Hierdoor kunnen zowel bezoekers, aankomende, vertrekkende als overstappende reizigers gebruik maken van de servicepunten.
 

UV-C licht

De Sanitising Service bestaat uit vier gedeelten: in alle gedeelten kunnen reizigers hun handen desinfecteren, spullen schoonmaken met vochtige doekjes en gebruik maken van handcrème. Daarnaast is er een plek waar reizigers hun persoonlijke spullen kunnen desinfecteren met UV-C licht en is er een gedeelte speciaal ingericht voor families. Het familiegedeelte maakt het voor ouders en kinderen gemakkelijk om de service te gebruiken, omdat deze speciaal in hoogte is aangepast en aantrekkelijk is gemaakt voor kinderen.


Handgel van Hollandse tulpenbollen

De handgel in deze servicepunten is gemaakt van Nederlandse tulpenbollen, die te klein zijn voor de teelt. De handgel is daardoor volledig duurzaam geproduceerd. Ook het UV-apparaat is van Nederlandse bodem. Met regelmaat is een medewerker aanwezig bij de Sanitising Service om gebruikers te verwelkomen en te assisteren, zoals bij het desinfecteren van de spullen met UV-C licht.

Schiphol werkt er hard aan om de hygiëne van de luchthaven voortdurend naar een hoger niveau te tillen. De afgelopen tijd zijn er al diverse maatregelen op het gebied van hygiëne getroffen. Zo zijn er meer dan 500 hand sanitisers verspreid over de luchthaven geplaatst en worden faciliteiten op de luchthaven waar veel mensen mee in aanraking komen –zoals sanitaire voorzieningen, balies en wachtruimtes- extra goed gereinigd.

Primeur voor  Schiphol

De Sanitising Service is een uniek concept op luchthavens, waarbij het draait om een extra attentie voor reizigers die de behoefte voelen zichzelf en hun persoonlijke spullen te desinfecteren.
Trefwoorden: corona, desinfecteren, Schiphol, station, reizen

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/09/20
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
17/09/20
Gasten en medewerkers maken zaterdag kust schoon
Het is de derde maal dat Roompot aan de World Cleanup Day deelneemt.
16/09/20
Exclusief voor leden
Eenvijfde Nederlanders loopt corona op in vrijetijdssector
In hoeverre is de vrijetijdsbranche verantwoordelijk voor het oplopend aantal besmettingen? Met de epidemologische rapporten van het RIVM vanaf 1 juli analyseert de redactie van NRIT de situatie.
09/09/20
Gastvrij Nederland doet beroep op Tweede Kamer voor betere steunmaatregelen sector
Deze morgen debatteert de Tweede Kamer met staatssecretaris Mona Keijzer van EZK over toerisme. Gastvrij Nederland heeft bij de commissieleden een wensenlijstje neergelegd. Kern is dat zij voor de sterk getroffen sector maatwerk binnen de generieke steunpakketten wil.
07/09/20
KunstRAI gaat toch door in 2020 openingsdag op 15 oktober
De KunstRAI kon in april van dit jaar niet plaatsvinden door de coronacrisis. De beurs gaat toch door en opent op 15 oktober .
03/09/20
Woudagemaal krijgt munt het Woudagemaal Vijfje
Het Woudagemaal Vijfje is de negende uitgifte in de werelderfgoed herdenkingsmuntenserie en viert het honderdjarig bestaan van het Ir. D.F. Woudagemaal.
02/09/20
Retail Schiphol wil stevig saneren
Winkelmedewerkers van Schiphol Airport Retail (SAR) komen in actie tegen een plan van hun directie o...
01/09/20
Exclusief voor leden
Bonnefanten werkt samen met Amsterdam en Rotterdam in tonen videokunst BLKNWS
Het videokunstwerk BLKNWS (Black News) van de uit Los Angeles afkomstige filmmaker en kunstenaar Kahlil Joseph zal vanaf half september tegelijk te zien zijn in Amsterdam, Maastricht en Rotterdam.