Geplaatst op: 24-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden

Trekt Utrecht de sporttalenten naar het midden van Nederland?

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden
Hockeyer David Harte is bij de opening van de campagne. Foto: Fotostudio Red Green Blue.
Utrecht Marketing en SportUtrecht starten vandaag de campagne Ruimte voor Talent. Aan de hand van profielen van verschillende Utrechtse topsporters toont deze campagne dat Utrecht niet alleen beschikt over uitstekende sportfaciliteiten, maar ook dat de stad een gezonde leefomgeving biedt waarin sporters de ruimte krijgen hun talent verder te ontwikkelen.

Onder anderen hockeyer David Harte, kickbokser Ilias Ennahachi en para-snowboardster Lisa Bunschoten treden op als boegbeeld van de campagne Ruimte voor Talent. In korte video’s vertellen zij wat hen aan Utrecht bindt. De komende tijd wordt wekelijks een andere sporter online uitgelicht. Ook zijn deze boegbeelden te zien op de digitale schermen in de stad. 

Hun verhalen dienen als inspiratiebron voor talentvolle sporters uit binnen- en buitenland die op zoek zijn naar een plek waar zij op hoog niveau kunnen trainen, hun talent verder kunnen ontwikkelen en tevens prettig kunnen leven.

Sport en leven

De verhalen van de zes talenten gaan verder dan sport alleen. Zo neemt de Ier David Harte, keeper bij SV Kampong Hockey, de kijker mee naar de plek waar hij en zijn vrouw elkaar het jawoord gaven. Kickbokser Ilias Ennahachi, tot twee keer toe gekozen tot Utrechts sportman van het jaar, vertelt op zijn beurt over het door hem opgerichte Ontwikkelcentrum Utrecht dat jongeren met individuele begeleiding en dagbesteding stabiliteit biedt die zij thuis mogelijk niet hebben. Elk op hun eigen manier vertellen de sporters over wat Utrecht voor hen betekent op sportief en persoonlijk vlak.  

Ruimte om te ontwikkelen

Utrecht biedt sportieve talenten alle ruimte om zich te ontwikkelen. De ruimte om te trainen bij een vereniging met professionele coaches, de ruimte om sport te combineren met onderwijs, de ruimte om te wonen en recreëren én de ruimte om sport te beoefenen op topniveau. Met meer dan 300 sportverenigingen, 13 sporthallen, 52 gym- en sportzalen, 24 sportparken, 3 atletiekbanen, 4 zwembaden en natuurlijk De Vechtsebanen heeft ook de infrastructuur sporters veel te bieden.

Koppeling met grote sportevenementen

De afgelopen jaren hebben grote evenementen als de Giro en de Tour de France, het EK voetbal voor vrouwen en het EK beachvolleybal laten zien dat sport en Utrecht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Met de zes weken durende campagne Ruimte voor Talent willen Utrecht Marketing en SportUtrecht het profiel van Utrecht op sportgebied nog meer versterken. Iets dat naadloos aansluit bij de stad waar ‘gezond stedelijk leven voor iedereen’ centraal staat.  


Menno Hornman en Cor Jansen

Het is de eerste keer dat Utrecht Marketing en SportUtrecht de krachten bundelen. Op maandagmiddag 24 augustus wordt deze samenwerking officieel bekrachtigd op de sportvelden van SV Kampong door Menno Hornman, Manager Topsport & Talentontwikkeling van SportUtrecht, Cor Jansen, directeur van dmo Utrecht Marketing en hockeyer David Harte.
Trefwoorden: sport, talent, Utrecht, marketing citymarketing, dmo

CELTH
 






||| Nieuws |||

15/03/24
Exclusief voor leden
Alle aandelen Alpenpark Neuss over naar SnowWorld
Vandaag meldt SnowWorld dat het de resterende aandelen van Alpenpark Neuss (nabij Düsseldorf, Duitsland) heeft overgenomen.
05/03/24
Exclusief voor leden
Libéma neemt golfbaan naast dierentuin over
Libéma heeft Golf De Gulbergen overgenomen van Attero. De gofbaan ligt naast dierentuin Dierenrijk van Libéma in het Brabantse Mierlo. Er gaat bij deze overname geen werkgelegenheid verloren.
04/03/24
10% stijging pechhulp Nederlanders bij wintersport
De ANWB Alarmcentrale ontving tussen december 2023 en maart 2024 ruim 11.000 hulpvragen van Nederlandse wintersporters. Dat is een stijging van 10 procent ten opzichte van vorig seizoen.
27/02/24
Exclusief voor leden
Verkoop fietsen voor 80% e-bike
De e-bike verandert de fietsmarkt radicaal. De fietsverkopers ronden voor het eerst de kaap van 80% ...
19/02/24
Tom van 't Hek wordt voorzitter Nederlandse Sportraad
Voormalig bondscoach hockey en oud tophockeyer Tom van 't Hek wordt de nieuwe voorzitter van de voor...
09/02/24
Exclusief voor leden
Grote verschillen tussen favoriete vrijetijdsactiviteiten binnen Nederland
Een leuke invulling van de vrije tijd wordt voor Nederlanders steeds belangrijker. Goed nieuws voor de sector dat nog beter wordt door het feit dat Nederlanders dit jaar meer geld te besteden hebben. Er zijn qua vrijetijdsvoorkeuren wel verschillen tussen de landsdelen. Dat blijkt uit de nieuwste Stand van de Leisure van ABN AMRO.
22/01/24
Den Haag, Arnhem en Apeldoorn speelsteden EK Beachvolleybal 2024
In Arnhem, Apeldoorn en Den Haag wordt van 13 t/m 18 augustus gestreden om de Europese titel. De Arnhemmers maken zich op voor een echte lokale sportzomer.
12/01/24
Aantal faillissementen stijgt
In vrijwel alle bedrijfstakken gingen er meer bedrijven failliet in 2023 dan in 2022. Hoe zit het in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...