Geplaatst op: 24-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden

Trekt Utrecht de sporttalenten naar het midden van Nederland?

Eerste samenwerking Utrecht Marketing en SportUtrecht om talenten aan de stad te binden
Hockeyer David Harte is bij de opening van de campagne. Foto: Fotostudio Red Green Blue.
Utrecht Marketing en SportUtrecht starten vandaag de campagne Ruimte voor Talent. Aan de hand van profielen van verschillende Utrechtse topsporters toont deze campagne dat Utrecht niet alleen beschikt over uitstekende sportfaciliteiten, maar ook dat de stad een gezonde leefomgeving biedt waarin sporters de ruimte krijgen hun talent verder te ontwikkelen.

Onder anderen hockeyer David Harte, kickbokser Ilias Ennahachi en para-snowboardster Lisa Bunschoten treden op als boegbeeld van de campagne Ruimte voor Talent. In korte video’s vertellen zij wat hen aan Utrecht bindt. De komende tijd wordt wekelijks een andere sporter online uitgelicht. Ook zijn deze boegbeelden te zien op de digitale schermen in de stad. 

Hun verhalen dienen als inspiratiebron voor talentvolle sporters uit binnen- en buitenland die op zoek zijn naar een plek waar zij op hoog niveau kunnen trainen, hun talent verder kunnen ontwikkelen en tevens prettig kunnen leven.

Sport en leven

De verhalen van de zes talenten gaan verder dan sport alleen. Zo neemt de Ier David Harte, keeper bij SV Kampong Hockey, de kijker mee naar de plek waar hij en zijn vrouw elkaar het jawoord gaven. Kickbokser Ilias Ennahachi, tot twee keer toe gekozen tot Utrechts sportman van het jaar, vertelt op zijn beurt over het door hem opgerichte Ontwikkelcentrum Utrecht dat jongeren met individuele begeleiding en dagbesteding stabiliteit biedt die zij thuis mogelijk niet hebben. Elk op hun eigen manier vertellen de sporters over wat Utrecht voor hen betekent op sportief en persoonlijk vlak.  

Ruimte om te ontwikkelen

Utrecht biedt sportieve talenten alle ruimte om zich te ontwikkelen. De ruimte om te trainen bij een vereniging met professionele coaches, de ruimte om sport te combineren met onderwijs, de ruimte om te wonen en recreëren én de ruimte om sport te beoefenen op topniveau. Met meer dan 300 sportverenigingen, 13 sporthallen, 52 gym- en sportzalen, 24 sportparken, 3 atletiekbanen, 4 zwembaden en natuurlijk De Vechtsebanen heeft ook de infrastructuur sporters veel te bieden.

Koppeling met grote sportevenementen

De afgelopen jaren hebben grote evenementen als de Giro en de Tour de France, het EK voetbal voor vrouwen en het EK beachvolleybal laten zien dat sport en Utrecht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Met de zes weken durende campagne Ruimte voor Talent willen Utrecht Marketing en SportUtrecht het profiel van Utrecht op sportgebied nog meer versterken. Iets dat naadloos aansluit bij de stad waar ‘gezond stedelijk leven voor iedereen’ centraal staat.  


Menno Hornman en Cor Jansen

Het is de eerste keer dat Utrecht Marketing en SportUtrecht de krachten bundelen. Op maandagmiddag 24 augustus wordt deze samenwerking officieel bekrachtigd op de sportvelden van SV Kampong door Menno Hornman, Manager Topsport & Talentontwikkeling van SportUtrecht, Cor Jansen, directeur van dmo Utrecht Marketing en hockeyer David Harte.
Trefwoorden: sport, talent, Utrecht, marketing citymarketing, dmo

||| Blogs |||

13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/22
Geert Dijks: Kabinet open recreatie op land en water
HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, doet een dringende oproep aan het kabinet: open snel de bedrijven in de watersport en recreatie.
21/01/22
ACM start onderzoek reisbranche naar vermelden bijkomende kosten
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heft zijn vinger vermanend omhoog naar de reisbranche. ACM ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren voor de consument. Onderzoek naar aanbieders van accommodaties op vakantieparken wordt gestart.
21/01/22
Financiering winnen voor je project met Karel de Grote Prijs
Ben je tussen 16 en 30 jaar en werk je aan een project met een Europese dimensie? Meld je aan voor de Karel de Grote-prijs en wie weet win je financiering om je project verder uit te werken.
20/01/22
Edwin Vlek over de horeca:
Werkgevers en werknemers in de horeca trekken ineens eensgezind op. Hun oproep aan het Kabinet: versoepelen want de rek is tot op het breekpunt uit. Als de horeca nu niet versoepelt zorgt de uitstroom van personeel voor grote problemen.
20/01/22
Versnelde doorontwikkeling door Fonds Verblijfsrecreatie Zeeland
Eind 2021 kregen Ons Buiten (Oostkapelle) en Camping Olmenveld (Serooskerke) een lening via het Fond...
20/01/22
ANVR dringt bij de overheid aan op logische quarantaineregels
Na nu al twee jaar praktisch geen reizen uit te voeren naar bestemmingen buiten de EU vanwege afrade...
20/01/22
EuroParcs Group neemt campings in Zuid-Holland en Drenthe over
EuroParcs Group heeft deze maand jachthaven/camping Spijkerboor in Warmond, Zuid-Holland en camping ...
20/01/22
Vakbond vraagt Harbers om haast te maken met betere arbeidsomstandigheden Schiphol
Vakbond FNV wil dat de nieuwe minister van Infrastructuur en Waterstaat, Mark Harbers, haast maakt met het verbeteren van de arbeidsomstandigheden op Schiphol. Het gaat om loon, flexibilisering, veiligheid en gezondheid.