Geplaatst op: 18-08-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Van coronadip naar zomerpiek in Midden-Limburg

Van coronadip naar zomerpiek in Midden-Limburg
Limburg Marketing ziet op haar website een krachtig herstel van het toerisme in Midden-Limburg. Na een flinke dip in het voorjaar is het digitale bezoek in de zomer krachtig hersteld met bijna twee keer meer bezoek in vergelijking met 2019. Bezoekers zijn vooral geïnteresseerd in waterrecreatie en routes. Ook het bezoek uit buurlanden nam fors toe. 

Gedurende de eerste 6 weken van de vakantieperiode (1 juli t/m 15 augustus) is er 85% méér bezoek op www.vvvmiddenlimburg.nl geweest dan in dezelfde periode van 2019. Dit terwijl in de periode maart, april en mei de cijfers nog 23% mínder waren dan in dezelfde periode vorig jaar. 


Toppers in de regio

Waterrecreatie en routeplanning zijn de meest bezochte thema's op de website van VVV Midden-Limburg. De stijging van het aantal fysieke bezoekers is ook duidelijk merkbaar op zowel de terrassen in de gehele regio, als ook in de binnensteden van zowel Roermond als Weert. Ook het grote aantal fietsers en wandelaars in de regio valt op. Daarmee is de dagrecreatie weer goed op gang. De overnachtingslocaties, met name campings en bungalowparken, hebben een zeer hoge bezettingsgraad.  

Bezoek uit buurlanden 

Niet alleen het digitale bezoek vanuit Nederland is met 81% toegenomen t.o.v. 2019, maar ook de Duitse (+99%) en Belgische (+104%) bezoekers weten in de eerste helft van de zomerperiode de regio aanmerkelijk meer te vinden van vorig jaar.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, limburg

||| Blogs |||

03/01/21
2021 wordt een mooi(er) jaar!
2021 wordt een mooi(er) jaar!
03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/01/21
Exclusief voor leden
Snelfietsroutes krijgen eigen borden
Snelfietsroutes in het hele land krijgen dezelfde bewegwijzering, waardoor ze herkenbaar zijn. De fietsroutes worden op borden aangeduid met een F-nummer in een gekleurd kader.
20/01/21
Ook vaste banen stoppen bij musea
Voor het eerst blijken niet alleen tijdelijke, maar ook vaste banen verloren te zijn gegaan bij musea door de sterk gedaalde inkomsten. Maar bijna alle musea hebben 2020 alsnog doorstaan. Door noodsteun, kostenbesparing en door bijsturen van de tentoonstellingskalender en aanpassingen aan de anderhalve meter. Dit heeft gevolgen voor de exploitatie in 2021.
20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
Wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken?
Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk dat hun (klein)kinderen ook op een dagje uit gezond eten. Maar wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken? Ondanks het ruime beschikbare eet- en drinkbudget bij veel bezoekers blijkt een aantrekkelijke prijsstelling van gezond eten een belangrijke driver.
19/01/21
MBO hospitality heeft stageplaatsen hard nodig
Onder meer via www.stage010.nl een campagne waarin bedrijven in de regio Rijnmond worden opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Veel stageplekken zijn door de coronacrisis in de afgelopen tijd weggevallen: ruim 4.000 mbo-studenten zijn momenteel dringend opzoek naar een stageplek.
19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
18/01/21
Exclusief voor leden
Emirates start vaccinatie personeel
Terwijl in Europa nog volop de start van vaccinatieprogramma's een lastig politiek en operationeel probleem is, heeft Emirates vandaag de start gemaakt met het vaccinatieprogramma voor het personeel.
18/01/21
Plopsa en Tomorrowland samen in eerste extreme spinning coaster van Europa
Een mooie samenwerking tussen een festival en een attractiepark. Zo mogen we de samenwerking tussen Tomorrowland en Plopsaland in de nieuwe ‘Ride to Happiness’ wel bestempelen.