Geplaatst op: 14-08-2020
Auteur: Redactie
NRIT

1,5 meter lange folder van Hanzesteden

1,5 meter lange folder van Hanzesteden
Je kunt de 1,5 meter samenleving natuurlijk ook heel erg letterlijk in een folder vertalen. Dat doen ze in de Hanzesteden. De 9 Hanzesteden hebben voor verantwoorde uitjes een 1,5 meter lange inspriatiefolder gemaakt.  

Het idee ontstond tijdens een brainstorm over de maatregelen die in de Hanzesteden werden genomen, toen de winkels en restaurants weer open gingen: "We zien het bezoek aan de Hanzesteden weer toenemen, maar er is behoefte aan informatie wat je nu wel en niet kunt doen. Door het aanbod per stad te bundelen kunnen we bezoekers genoeg inspiratie bieden voor een dagbezoek of weekendje weg”, vertelt Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing. 

Geen campagne maar informatie

Er wordt geen campagne gevoerd, maar er wordt vooral goed aangegeven welk aanbod veilig is om te doen. "We willen daarbij ook vooral laten weten dat je het beste op een doordeweekse dag kunt komen en dat je ook heerlijk kunt fietsen en wandelen in het ommeland van de Hanzesteden, dan neemt de druk op het centrum van de stad ook af en kan iedereen gemakkelijker de 1,5 meter handhaven”. Het aanbod wordt in het Nederlands en Duits gepresenteerd. De 1,5 meter flyer speelt ook in op de nationale #hiermoetjezijn beweging van het NBTC. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders en ook Duitsers en Belgen inspireren voor een veilige vakantie in Nederland.

Samenwerking

De 1,5 meter inspiratieflyer is een initiatief van het samenwerkingsverband Hanzesteden, dat zich samen met provincies Gelderland en Overijssel, NBTC, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, MarketingOost en de citymarketingorganisaties van de steden inzet voor de negen Hanzesteden in het oosten van Nederland. Het gaat hierbij om Hasselt, Kampen, Zwolle, Deventer, Hattem, Elburg, Harderwijk, Zutphen en Doesburg. 
Link: https://www.touristserver.nl/file/2450/1%2C5+meter+Hanzeflyer+NL+-+Online.pdf
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, Overijssel, Gelderland

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...