Geplaatst op: 07-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Japan kiest ander pr-bureau

Japan kiest ander pr-bureau
Het gouden paviljoen in Kyoto.
Japan National Tourism Organization (JNTO), het officiële marketing en toerisme bureau voor Japan heeft USP Marketing PR in Amsterdam aangesteld als PR en travel trade bureau in Nederland. JNTO kijkt al naar de toepassing van het nieuwe normaal in reizen.

In 2019 bezochten ruim 79.000 Nederlanders Japan, het hoogste aantal bezoekers en dat betekende een groeipercentage van 10.3%. JNTO streeft naar verdere groei binnen de Nederlandse markt.

Tomohide Ichikawa, Executive Director van JNTO London Office: "In de nabije toekomst zal ‘het nieuwe normaal’ de reisvoorkeuren van consumenten hervormen. Japan heeft veel te bieden als toeristische bestemming en verwelkomt bezoekers uit Nederland graag om hen kennis te laten maken met de schat aan belevingen die het land te bieden heeft. Denk aan de unieke landschappen, regionale culturen en culinaire ervaringen. We zijn verheugd om USP Marketing PR als onze partner te hebben en kijken ernaar uit om met hen samen te werken om onze marketingstrategieën te versterken, in nauwe samenwerking met Nederlandse media en reisorganisaties."

Jeannette Spits, CEO van USP Marketing PR: "Japan is een prachtig land met een rijke cultuur, een spectaculaire keuken, fascinerende steden en natuur en veel intrigerende verhalen. We zijn erg blij om samen te werken met JNTO en samen met ons media- en travel trade netwerk de Nederlandse consumenten te inspireren om Japan te bezoeken.”
Trefwoorden: Japan, reizen, pr, marketing, communicatie

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...