Geplaatst op: 30-07-2020
Auteur: Marc Gerlings
NRIT

Sterk stijgende vraag naar wandelen tijdens coronacrisis

Investeren in wandelen goed voor samenleving en economie

Sterk stijgende vraag naar wandelen tijdens coronacrisis
De bevestiging van de sterke stijging in recreatie is onder meer te zien in Belgisch Limburg. Het aantal wandelaars tijdens de lockdown light, in de periode van 15 maart tot 15 april van dit jaar, is veel hoger dan het aantal in dezelfde periode in 2019. De uitschieters zijn het Nationaal Park Hoge Kempen met 42 procent meer wandelaars en in het noorden van onze provincie het wandelnetwerk Bosland met een stijging van 35 procent. Ook de Wijers en GrensPark Kempen~Broek stegen met een kleine dertig procent. Grensparken&n...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: dagrecreatie, wandelen, fietsen, natuur

||| Blogs |||

03/01/21
2021 wordt een mooi(er) jaar!
2021 wordt een mooi(er) jaar!
03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/01/21
Meldpunt voor snellere betaling aan mkb
Een mkb-onderneming die door een groot bedrijf niet binnen de afgesproken betaaltermijn betaald krijgt, kan dit vanaf vandaag anoniem melden bij het tijdelijk Meldpunt Achterstallige Betalingen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
26/01/21
Holland is exit, welkom voor The Netherlands
NBTC heeft op haar event NBTC Focus haar strategie voor 2021 bekend gemaakt. Tegelijkertijd werd het nieuwe NL-logo dat de Nederlandse overheid overal in het buitenland gebruikt ook voor NBTC gelanceerd. Het domein holland.com is nog wel het internationale platform maar op deze site is Holland overal ingeruild voor The Netherlands.
25/01/21
Nederlands toerisme ook in 2021 nog ver van niveau 2019
Nederland heeft in 2020 7,1 miljoen internationale gasten verwelkomd, 65% minder dan in 2019. Ook het aantal Nederlandse gasten kreeg een knauw en daalde met 26% naar 19 miljoen. Dat maakte NBTC vandaag bekend op haar event NBTC Focus.
25/01/21
Bijna alle vakantiegangers naar buitenland bereid tot vaccinatie
Ruim acht op de tien Nederlanders die dit jaar op vakantie willen naar het buitenland is bereid zich...
25/01/21
RCN Vakantieparken breidt uit naar Duitsland
RCN Vakantieparken, bekend van 17 vakantieparken en campings in Nederland en Frankrijk, breidt uit n...
25/01/21
Reisplannen Nederlanders steeds later
Steeds minder Nederlanders hebben reisplannen en de plannen die er zijn schuiven steeds verder naar achteren. Nederlanders zijn een stuk negatiever dan de gemiddelde Europeaan.
25/01/21
Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
25/01/21
Fries Museum leent medewerkers uit aan zorg
Enkele balie- en beveiligingsmedewerkers van het Fries Museum gaan de komende weken aan de slag als ...