Geplaatst op: 29-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience

Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience
In de Cheese Experience in Gouda staat sinds kort een mini expositie van de Cheese Valley, de regio rond Gouda en Woerden. De mini-expo helpt bezoekers om ook hun weg te vinden naar andere bezienswaardigheden in de Cheese Valley regio en het  Groene Hart.

Vertegenwoordigers van de vier gemeenten woonden de onthulling van de mini-expo bij, waarvan concept, ontwerp en realisatie net zoals de hele Gouda Cheese Experience in handen waren van DST experience agency. 

De Cheese Experience

De Cheese Experience is een attractie rond kaas en kaasmaken in de binnenstad van Gouda. Bezoekers worden begeleid door mascotte Ralfie, stappen in een grote kaas en krijgen dan een 360 graden-film voorgeschoteld. Daarna komen ze in een weiland met interactieve koeien en even verderop staan productie en export centraal. Bezoekers gaan ook zelf aan de slag zoals in de melk-exhibit waarbij ze via het melken van een bijna echte koe met interactieve uier een virtueel emmertje vullen met melk. Ook kun je geuren raden en zijn er vijf productie-exhibits, waarmee bezoekers het hele totstandkomingsproces van kaas ervaren. De Gouda Cheese Experience is een mix tussen fun, ontdekken en leren. Er wordt gemikt op 100.000 bezoekers per jaar.


Foto's: Heijmerink Wagemakers

Aansluiten bij Perspectief 2030

De mini-expo in de Gouda Cheese Experience past volgens Champ Bouwman, projectleider Cheese Valley, in de landelijke visie op toerisme Perspectief 2030 om van ons héle land een leefbare, geliefde en waardevolle bestemming te maken. Zowel voor bezoekers, als voor bewoners. "Het gebied rond Gouda en Woerden is dé authentieke plek waar Goudse kaas vandaan komt. Een prachtige bestemming voor bezoekers die verder willen kijken dan de bekende hotspots.”

Bezoekers kunnen in de mini-expo in een film en op een kaart zien welke andere bezienswaardigheden er in de buurt te vinden zijn. "We hopen op vele bezoekers voor Gouda en de Experience, en dat die bezoekers er verder op uit trekken in het gebied. Zodat ze Cheese Valley en het moois dat het Groene Hart te bieden heeft, gaan ontdekken,” aldus wethouder Thierry van Vugt van Gouda. "De bestuurlijke intentie is om bezoekers langer in de regio te houden, en daarmee ook inkomsten te genereren.”
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, zuid-hollend, Holland iconen, spreiding

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...