Geplaatst op: 29-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience

Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience
In de Cheese Experience in Gouda staat sinds kort een mini expositie van de Cheese Valley, de regio rond Gouda en Woerden. De mini-expo helpt bezoekers om ook hun weg te vinden naar andere bezienswaardigheden in de Cheese Valley regio en het  Groene Hart.

Vertegenwoordigers van de vier gemeenten woonden de onthulling van de mini-expo bij, waarvan concept, ontwerp en realisatie net zoals de hele Gouda Cheese Experience in handen waren van DST experience agency. 

De Cheese Experience

De Cheese Experience is een attractie rond kaas en kaasmaken in de binnenstad van Gouda. Bezoekers worden begeleid door mascotte Ralfie, stappen in een grote kaas en krijgen dan een 360 graden-film voorgeschoteld. Daarna komen ze in een weiland met interactieve koeien en even verderop staan productie en export centraal. Bezoekers gaan ook zelf aan de slag zoals in de melk-exhibit waarbij ze via het melken van een bijna echte koe met interactieve uier een virtueel emmertje vullen met melk. Ook kun je geuren raden en zijn er vijf productie-exhibits, waarmee bezoekers het hele totstandkomingsproces van kaas ervaren. De Gouda Cheese Experience is een mix tussen fun, ontdekken en leren. Er wordt gemikt op 100.000 bezoekers per jaar.


Foto's: Heijmerink Wagemakers

Aansluiten bij Perspectief 2030

De mini-expo in de Gouda Cheese Experience past volgens Champ Bouwman, projectleider Cheese Valley, in de landelijke visie op toerisme Perspectief 2030 om van ons héle land een leefbare, geliefde en waardevolle bestemming te maken. Zowel voor bezoekers, als voor bewoners. "Het gebied rond Gouda en Woerden is dé authentieke plek waar Goudse kaas vandaan komt. Een prachtige bestemming voor bezoekers die verder willen kijken dan de bekende hotspots.”

Bezoekers kunnen in de mini-expo in een film en op een kaart zien welke andere bezienswaardigheden er in de buurt te vinden zijn. "We hopen op vele bezoekers voor Gouda en de Experience, en dat die bezoekers er verder op uit trekken in het gebied. Zodat ze Cheese Valley en het moois dat het Groene Hart te bieden heeft, gaan ontdekken,” aldus wethouder Thierry van Vugt van Gouda. "De bestuurlijke intentie is om bezoekers langer in de regio te houden, en daarmee ook inkomsten te genereren.”
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, zuid-hollend, Holland iconen, spreiding

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Theaterfestival Boulevard wint prijs van theatercritici en lof voor spelen in coronatijd
Theaterfestival Boulevard 's-Hertogenbosch krijgt de Prijs van de Kritiek 2020. Het feit dat ook in coronatijd een alternatief festival werd georganiseerd kon op veel waardering van de jury rekenen.
23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.
23/09/20
Luchtvaartmaatschappijen moeten binnen 7 dagen terugbetalen
Alle luchtvaartmaatschappijen moeten vanaf 1 oktober weer binnen 7 dagen de prijs van een vliegticket terugbetalen bij annulering van een vlucht. Dat is de termijn die de Europese Verordening ook voorschrijft. De ILT gaat daarop handhaven in Nederland.
23/09/20
Paalberg is eerste koninklijke camping
Nederland heeft een eerste koninklijke camping. De eer valt Recreatiepark de Paalberg in Ermelo te beurt. Het bedrijf bestaat dit jaar 100 jaar en heeft deze week het predicaat ‘Koninklijke hofleverancier’ ontvangen.
23/09/20
Gemeente Rotterdam geeft lening aan noodlijdend Blijdorp
Gemeente Rotterdam geeft Blijdorp een lening van 10 miljoen euro anders gaat het park failliet.
23/09/20
Fors plan voor verbinding Leekstermeer en Zuidlaardermeer
De provincie Groningen laat in 2021 de omgeving van de Meerweg, aan de oostzijde van het Paterswolds...
23/09/20
 2e kwartaal sterk gedaalde consumptie huishoudens 8,5%
Volgens de tweede berekening van het CBS is het bruto binnenlands product (bbp) in het tweede kwarta...