Geplaatst op: 29-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience

Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience
In de Cheese Experience in Gouda staat sinds kort een mini expositie van de Cheese Valley, de regio rond Gouda en Woerden. De mini-expo helpt bezoekers om ook hun weg te vinden naar andere bezienswaardigheden in de Cheese Valley regio en het  Groene Hart.

Vertegenwoordigers van de vier gemeenten woonden de onthulling van de mini-expo bij, waarvan concept, ontwerp en realisatie net zoals de hele Gouda Cheese Experience in handen waren van DST experience agency. 

De Cheese Experience

De Cheese Experience is een attractie rond kaas en kaasmaken in de binnenstad van Gouda. Bezoekers worden begeleid door mascotte Ralfie, stappen in een grote kaas en krijgen dan een 360 graden-film voorgeschoteld. Daarna komen ze in een weiland met interactieve koeien en even verderop staan productie en export centraal. Bezoekers gaan ook zelf aan de slag zoals in de melk-exhibit waarbij ze via het melken van een bijna echte koe met interactieve uier een virtueel emmertje vullen met melk. Ook kun je geuren raden en zijn er vijf productie-exhibits, waarmee bezoekers het hele totstandkomingsproces van kaas ervaren. De Gouda Cheese Experience is een mix tussen fun, ontdekken en leren. Er wordt gemikt op 100.000 bezoekers per jaar.


Foto's: Heijmerink Wagemakers

Aansluiten bij Perspectief 2030

De mini-expo in de Gouda Cheese Experience past volgens Champ Bouwman, projectleider Cheese Valley, in de landelijke visie op toerisme Perspectief 2030 om van ons héle land een leefbare, geliefde en waardevolle bestemming te maken. Zowel voor bezoekers, als voor bewoners. "Het gebied rond Gouda en Woerden is dé authentieke plek waar Goudse kaas vandaan komt. Een prachtige bestemming voor bezoekers die verder willen kijken dan de bekende hotspots.”

Bezoekers kunnen in de mini-expo in een film en op een kaart zien welke andere bezienswaardigheden er in de buurt te vinden zijn. "We hopen op vele bezoekers voor Gouda en de Experience, en dat die bezoekers er verder op uit trekken in het gebied. Zodat ze Cheese Valley en het moois dat het Groene Hart te bieden heeft, gaan ontdekken,” aldus wethouder Thierry van Vugt van Gouda. "De bestuurlijke intentie is om bezoekers langer in de regio te houden, en daarmee ook inkomsten te genereren.”
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, zuid-hollend, Holland iconen, spreiding

||| Blogs |||

03/01/21
2021 wordt een mooi(er) jaar!
2021 wordt een mooi(er) jaar!
03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/01/21
Exclusief voor leden
Snelfietsroutes krijgen eigen borden
Snelfietsroutes in het hele land krijgen dezelfde bewegwijzering, waardoor ze herkenbaar zijn. De fietsroutes worden op borden aangeduid met een F-nummer in een gekleurd kader.
20/01/21
Ook vaste banen stoppen bij musea
Voor het eerst blijken niet alleen tijdelijke, maar ook vaste banen verloren te zijn gegaan bij musea door de sterk gedaalde inkomsten. Maar bijna alle musea hebben 2020 alsnog doorstaan. Door noodsteun, kostenbesparing en door bijsturen van de tentoonstellingskalender en aanpassingen aan de anderhalve meter. Dit heeft gevolgen voor de exploitatie in 2021.
20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
Wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken?
Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk dat hun (klein)kinderen ook op een dagje uit gezond eten. Maar wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken? Ondanks het ruime beschikbare eet- en drinkbudget bij veel bezoekers blijkt een aantrekkelijke prijsstelling van gezond eten een belangrijke driver.
19/01/21
MBO hospitality heeft stageplaatsen hard nodig
Onder meer via www.stage010.nl een campagne waarin bedrijven in de regio Rijnmond worden opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Veel stageplekken zijn door de coronacrisis in de afgelopen tijd weggevallen: ruim 4.000 mbo-studenten zijn momenteel dringend opzoek naar een stageplek.
19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
18/01/21
Exclusief voor leden
Emirates start vaccinatie personeel
Terwijl in Europa nog volop de start van vaccinatieprogramma's een lastig politiek en operationeel probleem is, heeft Emirates vandaag de start gemaakt met het vaccinatieprogramma voor het personeel.
18/01/21
Plopsa en Tomorrowland samen in eerste extreme spinning coaster van Europa
Een mooie samenwerking tussen een festival en een attractiepark. Zo mogen we de samenwerking tussen Tomorrowland en Plopsaland in de nieuwe ‘Ride to Happiness’ wel bestempelen.