Geplaatst op: 20-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Tenzing Travel failliet

Tenzing Travel failliet
Afbeelding van LeutherCommerce via Pixabay
De reisbranche heeft haar eerste slachtoffer uit de top 50 te pakken. Op 14 juli 2020 is New Dutch Travel Company BV, handelend onder Tenzing Travel, gevestigd te Amsterdam failliet verklaard.

Het bedrijf is ontstaan vanuit een management buy out van Kuoni en was gespecialiseerd in verre reizen. Het bedrijf had in normale jaren een omzet van zo’n 30 miljoen euro. Die viel vanwege de coronacrisis terug met 85% tot 90%. Door het faillissement raken 60 mensen hun baan kwijt. Tenzing organiseerde jaarlijks de reis van zo’n 10.000 vakantiegangers. Het bedrijf is aangesloten bij ANVR/SGR. In 2017 en 2018 werd Tenzing nog uitgeroepen tot de Beste Specialist in Verre Reizen

SGR dekt zowel de reizen als de vouchers van Tenzing. Reizigers wordt aangeraden geen betalingen meer aan Tenzing Travel te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de curator. Betalingen gedaan na 14 juli 2020 worden niet meer door SGR gegarandeerd.
Trefwoorden: reisbranche, touroperators

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/09/20
Drama voor vakantiemarkt in tweede kwartaal
In het tweede kwartaal van 2020 hebben Nederlanders 65% minder vakanties gemaakt dan in hetzelfde kwartaal van 2019. Het aantal buitenlandse vakanties stortte vrijwel geheel in. Binnenlandse vakanties zaten ook diep in de min maar veel minder en wisten zich in juni deels weer te herstellen.
08/09/20
Grote verandering bij toeristisch onderzoek: NBTC-NIPO Research stopt
NBTC en Kantar beëindigen hun joint venture rond toeristisch onderzoek in NBTC-NIPO Research (NNR).
27/08/20
Vakopleidingen toerisme en horeca moeten anders
De provincie Groningen investeert 300.000 euro in het verbeteren van opleidingen in horeca en toerisme. Dat is hard nodig want de aanmeldingen voor vakonderwijs lopen al jaren terug. De provincie wil zo de vrijetijdseconomie een impuls geven.
20/08/20
Consumentenvertrouwen daalt, koopbereidheid verbetert
Met de opmars van het virus worden Nederlandse consumenten ook pessimistischer. Het consumentenvertrouwen daalde tussen juli en augustus van -26 naar -29.
30/07/20
Subjectief welzijn van Nederlanders onder druk
Door de coronacrisis is de brede welvaart van Nederlanders nauwelijks veranderd. Wel zijn Nederlanders er op drie dimensies van de brede welvaart op achteruit gegaan. Daarbij staat het subjectief welzijn het meest onder druk. Hoe zit het precies in elkaar?
27/07/20
Aan welke projecten werkt het Data & Development Lab?
Het Data & Development Lab heeft een mooi overzicht gemaakt van lopende projecten.
22/07/20
Consumentenvertrouwen blijft laag, bestedingen aan diensten onderuit
Het consumentenvertrouwen blijft in juli op een laag niveau. Eerder dit jaar, in mei, kromp de consumptie van huishoudens met bijna 13%. Dat meldt het CBS vandaag.
14/07/20
Motivaction introduceert Vrijetijdsprofielen
Motivaction heeft nieuwe doelgroepsegmentatie voor de cultuur- en vrijetijdsbranche: Vrijetijdsprofielen. Hiermee biedt het marktonderzoeksbureau inzicht in wat de vrijetijdsconsument motiveert en beweegt en welke doelgroepen relevant zijn voor organisaties in deze branches.