Geplaatst op: 17-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Multichannel campagne zomervakantie Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei

Multichannel campagne zomervakantie Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei
Campagne zomervakantie 1,5 mtr in Utrecht. Niet naar Franse kastelen maar naar de Heuvelrug. Foto RBT Heuvelrug.
Ook in de regio Utrecht brengen veel mensen de zomervakantie in eigen land door. Daarom komt Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei met de online campagne #opdeheuvelrug. Deze laat mooie en bijzondere plekken zien op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei. Daarnaast krijgen bewoners en bezoekers van de regio informatie aangereikt over veilige activiteiten. #opdeheuvelrug gaat op zaterdag 18 juli van start, tegelijk met het begin van de zomervakantie in de regio midden.

#opdeheuvelrug is onderdeel van het vorige week gepresenteerde Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021 en vergelijkt plekken in de regio met buitenlandse locaties waar mensen deze zomer niet heen kunnen of willen. De campagne sluit aan bij ‘Hier moet je zijn’ als landelijke beweging waarin het enthousiasme voor Nederland wordt benadrukt.

Terughoudende campagne gericht op aanwezige bezoekers

Omdat RBT Heuvelrug & Vallei in deze fase terughoudend is in de promotie van de regio naar buiten toe, richt #opdeheuvelrug zich op inwoners, bezoekers die verblijven in de regio en dagbezoekers uit de provincie Utrecht en de Randstad. 

"Dat zijn groepen mensen die hier al zijn of waarvan we weten dat de kans groot is dat ze deze zomer gewoon naar onze mooie Heuvelrug komen”, licht de Zeister wethouder Sander Jansen (coördinerend portefeuillehouder namens de negen regiogemeentes die met elkaar het RBT vormen) toe. "Door hen goed te informeren kunnen we de mensen spreiden over het hele gebied en zorgen we dat ondernemers goed kunnen draaien. Dit helpt de ondernemers en de vele mensen die werkzaam zijn in deze sector zo goed mogelijk uit de crisis te komen.”

Uitvoering multichannel met partners

De RBT zet voor de uitvoering vooral de eigen kanalen in maar er zijn ook slimme combinaties bedacht. Partners en leveranciers zijn benaderd om ook de campagne uit te dragen via hun eigen kanalen. De opzet is om zowel online als offline de bezoekers te bereiken. Daarom zijn ook abri's en mupi's meegenomen in de keuze voor de mediakanalen. Snelwegborden worden juist niét ingezet omdat de campagne gericht is op aanwezige bezoekers en inwoners. In dit artikel vind je voorbeelden van de posters.



1,5 meter #opdeheuvelrug recreatie volgens richtlijnen

Binnen de geldende richtlijnen van het RIVM wil het RBT mensen vooral laten genieten van een onbezorgd verblijf op de Heuvelrug. "Onder het motto ‘1,5 meter #opdeheuvelrug’ reiken we daarom informatie aan over leuke en soms verrassende activiteiten en daguitjes binnen wat nu kan en mag”, zegt RBT-directeur Michiel van der Schaaf. "Je kunt hierbij denken aan locaties met tijdsloten of die door hun ligging minder druk zijn. Maar ook fiets- en wandelroutes over brede paden die van de drukte af gaan, bijvoorbeeld vanuit het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug naar de flanken waar meer ruimte is zoals in de Gelderse Vallei”. 

Informatie wordt vooral online aangereikt. Wanneer mocht blijken dat het op bepaalde plekken toch drukker wordt dan voorzien, dan kan informatie meteen worden aangepast.



Veel aandacht voor hard geraakte gebieden

Omdat naast de toeristische sector ook winkels, horeca, cultuur en evenementen hard zijn geraakt door corona, is in #opdeheuvelrug ook veel aandacht voor de lokale stads- en dorpscentra. 

"Het aanbod van lokale partijen is belangrijk voor onze regio”, vervolgt Van der Schaaf. "Niet alleen voor de leefbaarheid voor de inwoners maar ook als basis voor een goed toeristisch-recreatief product. Daarom willen we samen met de ondernemersverenigingen en gemeentes er alles aan doen om juist nu ook deze partijen extra te ondersteunen. Onder meer door het grote bereik van onze online communicatiemiddelen in te zetten.”

Meer over #opdeheuvelrug is te lezen op hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl.

Trefwoorden: campagne, 1, 5 meter, zomer, vakantie, bezoekers, recreatie, Utrecht, communicatie, regiomarketing, beleid

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/08/20
Bij coronauitbraak in leisure wordt het bedrijf twee weken gesloten
Gisteravond bij de persconferentie van premier Rutter en minister van gezondheid De Jonge was vooral...
06/08/20
Exclusief voor leden
Grotere bungalows bij Landal Heideheuvel versneld gebouwd
Corona is van invloed op de versnelde bouw van deze bungalows.
05/08/20
Drenkeling gevonden bij De Schatberg
In de zwemvijver bij Landal GreenParks De Schatberg is het lichaam gevonden van een drenkeling. Het ...
04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
02/08/20
Groene Koepel maakt gratis eenpans kookboekjes
Koken op de camping Veel kampeerders op natuurkampeerterreinen en trekkershutten hebben vaak maar één gaspitje tot hun beschikking. Daarop een volledige maaltijd koken vraagt om wat creativiteit.
02/08/20
Forse toename van jonge caravan- en camperbezitters in coronatijd
Sinds de coronauitbraak hebben steeds meer jonge mensen een caravan of camper gekocht. Dat blijk uit cijfers van BOVAG en RDC. Vooral campers zijn populair.
30/07/20
Logiesaccommodaties krabbelen in mei op
Nederlandse logiesaccommodaties hebben zich in mei weer een heel klein beetje van de coronaklap van april hersteld. Ze moesten het vooral hebben van het binnenlands toerisme.
29/07/20
Restaurant aan Roompot Marina Beach wordt hippe Beach Club
Roompot heeft het restaurant Bestevaer aan Roompot Marina in Kamperland tot een hippe Beach Club omgebouwd. Bijzonder is de high-end beeld- en muziekinstallatie voor gestreamde optredens.