Geplaatst op: 11-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Horeca verkocht 80.000 waardebonnen

Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Afbeelding van Free-Photos via Pixabay
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland. Sinds de start van het initiatief ruim elf weken geleden, zijn meer dan 80.000 waardebonnen aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. De actie is deze week geëindigd. Gasten de aanschafte waardebonnen kunnen verzilverd worden.


Volgens initiator Koninklijke Horeca Nederland is evenwel het einde van de coronacrisis nog niet in zicht. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: "De gevolgen van het coronavirus op de sector zijn enorm en komen voort uit de overheidsmaatregelen ter bestrijding van het virus. Om gedurende de sluiting van eet- en drinkgelegenheden horecaondernemers toch van liquide middelen te voorzien, zijn we dit bijzondere initiatief met verschillende partners gestart. Dat er ruim 80.000 bonnen door Nederlandse horecaliefhebbers zijn aangeschaft maakt mij enorm trots. Samen staan we sterker en hiermee hebben we voor circa 8000 horecabedrijven toch een klein verschil kunnen maken in deze moeilijke tijd. Is het niet financieel, dan in ieder geval om te laten zien dat vele partners achter hen staan.”
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, crisis

||| Blogs |||

29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/08/20
Bij coronauitbraak in leisure wordt het bedrijf twee weken gesloten
Gisteravond bij de persconferentie van premier Rutter en minister van gezondheid De Jonge was vooral...
03/08/20
Horecava op de agenda
RAI heeft de Horecava voor 2021 op de agenda gezet. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn.
30/07/20
Logiesaccommodaties krabbelen in mei op
Nederlandse logiesaccommodaties hebben zich in mei weer een heel klein beetje van de coronaklap van april hersteld. Ze moesten het vooral hebben van het binnenlands toerisme.
29/07/20
Restaurant aan Roompot Marina Beach wordt hippe Beach Club
Roompot heeft het restaurant Bestevaer aan Roompot Marina in Kamperland tot een hippe Beach Club omgebouwd. Bijzonder is de high-end beeld- en muziekinstallatie voor gestreamde optredens.
24/07/20
Nog hele lastige kwartalen voor bedrijven in vrijetijdssector
De Nederlandse vrijetijdssector gaat nog hele lastige kwartalen tegemoet. Rabobank voorspelt voor de meeste deelsectoren in kwartalen 3 en 4 forse dalingen in omzet.
17/07/20
KHN spant kort geding aan tegen Nederlandse staat
Een uniek stap: Koninklijke Horeca Nederland (KHN) spant een kort geding aan tegen de Nederlandse staat voor het versoepelen van de coronamaatregelen voor de horeca.
13/07/20
Strandpaviljoens mogen overwinteren
Ook strandpaviljoens aan de Hollandse kust mogen dit jaar onder voorwaarden overwinteren.
13/07/20
Exclusief voor leden
De keiharde realiteit van de CBS-cijfers
April 2020 was de eerste volledige coronamaand die de Nederlandse logiesaccommodaties doormaakten. Het CBS komt nu met de cijfers uit de Statistiek Logiesaccommodaties en die zijn keihard.