Geplaatst op: 10-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bezoekerslift Utrechtse Dom open

Bezoekerslift Utrechtse Dom open
Thom Stulen mocht als eerste gast naar boven met de lift langs de Domtoren. Foto: Jelmer de Haas.
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog gegaan. Dit markeert de opening van de lift, waarmee het uitzicht op 100 meter hoogte voor niemand meer onbereikbaar is.

De lift biedt bezoekers dagelijks naast de reguliere beklimming een nieuwe mogelijkheid om de top te bereiken. Binnen drie minuten staan zij bovenop de gigantische steiger die de hoogste kerktoren van Nederland de komende jaren tijdens de restauratie aan het zicht onttrekt. Men kan genieten van een prachtig uitzicht over stad en regio, en bij helder weer zijn zelfs Amsterdam en Rotterdam te zien.

Tickets zijn te koop via Domtoren.nl. Hier zijn ook de coronamaatregelen te vinden die ervoor zorgen dat aan de richtlijnen wordt voldaan. Het is mogelijk kaarten te kopen in het VVV Informatie Centrum aan het Domplein, maar aangeraden wordt van tevoren te boeken om teleurstelling te voorkomen.
 

Eerste liftgang

Eerder is gevraagd dierbaren aan te dragen die het verdienen als eerste omhoog te gaan. Naar aanleiding hiervan zijn zo’n 500 inzendingen binnengekomen. Maar liefst 39 personen hebben aangegeven Thom Stulen de primeur van de eerste liftgang te gunnen. Het was een grote wens van hem om eens bovenop de toren over Utrecht uit te kijken, maar omdat hij moeilijk kan lopen en afhankelijk is van een rolstoel was dit tot nu toe niet mogelijk. Thom wordt onder andere geprezen vanwege zijn positiviteit en het feit dat hij altijd klaarstaat voor anderen.
 

Zou het lukken?

"Het was lang onzeker of het deze zomer zou lukken met de lift, maar gelukkig hebben we het met onze partners kunnen realiseren. Ik ben trots dat we alle bezoekers een veilige en bovenal unieke beleving kunnen bieden", aldus Cor Jansen, directeur van Utrecht Marketing. 
Trefwoorden: Utrecht, Dom, Domtoren, lift, restauratie, attractie

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/09/20
Westfries Museum opent rijk ingerichte kunstkammer
De ruimte is ingericht naar het voorbeeld van een 17e-eeuwse ‘kunstkammer’, zoals die destijds in de huizen van de rijke kooplieden te vinden was.
25/09/20
Depot Boijmans drie dagen open
Naast 7.000 bezoekers ook een breed online programma.
25/09/20
Derde marathon op schaal gaat door in Madurodam
Het Haagse themapark Madurodam houdt op zondag 4 oktober de derde editie van haar eigen marathon speciaal voor kinderen.
25/09/20
Sterke groei online bestedingen maar niet in vrijetijdssector
De online bestedingen van Nederlandse consumenten groeiden in het tweede kwartaal van 2020 met 12% naar 6,36 miljard euro. De vrijetijdssector had part noch deel in deze groei en moest een dip incasseren
25/09/20
Beerze Bulten lanceert Avonturenpad Beerze Rangers
Deze week lanceerde Vakantiepark Beerze Bulten een nieuw avonturenpad in de bossen van Beerze genaamd Beerze Rangers.
25/09/20
Online concerten vanuit Tiny Houses Droomparken
Droomparken start met zogenaamde Tiny Concerts vanuit de Tiny Houses op vakantiepark De Zanding in Otterloo. De concerten van poprock tot klassiek repertoire, van musical tot Nederlandse luisterliedjes, van zoetgevoiced tot coloratuur worden online uitgezonden.
25/09/20
Hoe ontwikkel je een toeristisch product?
Het European Tourism Futures Institute (ETFI) organiseert samen met het Centre for the Promotion of Imports (CBI) drie gratis webinars waarin het ontwikkelen van een toeristisch product centraal staat.
24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.