Geplaatst op: 06-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Impuls Zeeland aangesloten bij Trade and Innovate NL

Impuls Zeeland aangesloten bij Trade and Innovate NL
Groter netwerk voor export Zeeuwse producten.
Trade and Innovate NL, het landelijk netwerk van publieke organisaties dat zich inzet voor de internationalisering van het Nederlandse bedrijfsleven, is afgelopen vrijdag uitgebreid met de regionale ontwikkelingsmaatschappij van de Provincie Zeeland, N.V. Economische Impuls Zeeland. Impuls Zeeland heeft als één van de vier hoofdactiviteiten het versterken van de vrijetijdseconomie in deze provincie. Vooral de export van producten kan door het netwerk een boost krijgen.

Impuls Zeeland stimuleert economische structuurversterking in Zeeland en creëert groei en banen voor het mkb. Als partner van Trade and Innovate NL draagt Impuls bij aan de gezamenlijke kracht van het netwerk, zodat Zeeuwse en Nederlandse ondernemers succesvol ondersteund worden om zaken te doen in het buitenland.

Op locatie bij het succesvolle Zeeuwse e-commercebedrijf Yoursuprise in Zierikzee ondertekenden Annette Wijering, managing director bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl), Emar Gemmeke, secretaris Trade and Innovate NL en Dick ten Voorde, directeur van NV Economische Impuls Zeeland (Impuls) het convenant met Trade and Innovate NL.

Dick ten Voorde, directeur Impuls:"Met de toetreding tot Trade and Innovate NL kan Impuls mkb- en grootbedrijf in de regio op manieren ondersteunen bij internationaal zakendoen die zij eerder nog niet kon bieden. De kennis, ervaring, kracht en laagdrempeligheid van het netwerk maakt dat er snel geschakeld en samengewerkt kan worden tussen de verschillende partners. Impuls is erg blij om officieel onderdeel uit te maken van het netwerk. We gaan Zeeuwse ondernemers hiervan laten profiteren door hen actief op te zoeken en de mogelijkheden te presenteren. Internationaal ondernemen geeft Zeeuwse bedrijven namelijk een nog stevigere basis doordat zij kansen spreiden. Dat is goed voor de Zeeuwse economie." 
Topics:Beleid
Trefwoorden: export, ontwikkeling, economie, impuls

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/08/20
Booking.com ontslaat kwart van personeel
Booking.com gaat wereldwijd een kwart van alle banen schrappen.
04/08/20
Consumentenbond niet blij met communicatie rond vouchers
De Consumentenbond is niet tevreden over de communicatie van reisorganisaties rond de vouchers die ANVR-reisorganisaties uitgeven met SGR-dekking.
04/08/20
Exclusief voor leden
easyJet wil op 40% capaciteit vliegen
Voor de komende drie maanden wil easyJet de capaciteit uitbreiden naar 40% van de vloot. Dat is 10% hoger dan aanvankelijk gepland.
04/08/20
Druktemonitor voor stad en regio Utrecht van start
Inwoners en bezoekers die er in de provincie Utrecht veilig op uit willen, kunnen vanaf vandaag tere...
04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
03/08/20
Campagne moet publiek weer naar bioscoop trekken
Vandaag gaat de campagne Ganaardefilm.nl van start met twee spots die te zien zijn op televisie, online en op social media. Dat is hard nodig want het publiek weet de weg naar de bioscoop nog niet te vinden.
03/08/20
Intensieve samenwerking tussen De Jong Intra en Oad
De coronacrisis levert ook mooie initiatieven op. De Jong intra vakanties en Oad gaan intensief samenwerken bij de uitvoer van de busreizen. Per direct vertrekken de reizen van beide organisaties vanaf hetzelfde vertrekpunt in Zeddam.
03/08/20
Winactie Duitse trips bij Bever
Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...