Geplaatst op: 03-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Deense overheid steunt toerisme met kortingen in cultuur en vervoer

Deense overheid steunt toerisme met kortingen in cultuur en vervoer
Kortingen voor toeristen in cultuur en vervoer in Denemarken.
Maak de prijs van vervoer en vermaak lager en dan komen de gasten, verwacht de Deense overheid. Vakantie vieren in Denemarken wordt een stukje voordeliger deze zomer. Met de introductie van een ‘zomerpakket’, geïnitieerd door de Deense regering, wordt de toerismebranche een handje op weg geholpen. Hierdoor zijn kortingen voor culturele uitjes tot 50% mogelijk en zijn er kortingen in het vervoer.
 
De Deense regering investeert deze zomer 700 miljoen Deense Kronen (omgerekend ongeveer 94 miljoen euro) in een ‘zomerpakket’ met als doel de Deense toerismebranche een boost te geven na maanden van stilstand door het coronavirus (COVID-19). Het is praktisch ingestoken, het biedt toeristen kortingen op meerdere onderdelen van de reis in Denemarken.

Gratis overtocht

Het ‘zomerpakket’ bevat verschillende initiatieven om het eiland- en cultuurtoerisme te stimuleren. Zo wordt het voor voetgangers en fietsers mogelijk om binnenlandse ferry overtochten naar de kleinere Deense eilandjes Fanø, Ærø, Læsø en Samsø in de maand juli gratis te bereiken. 

Korting voor auto’s

Voor automobilisten is er in de maanden augustus en september een gereduceerd tarief voor tickets naar dezelfde eilandjes, alsook de route Ystad-Rønne naar Bornholm. 

50% korting in musea en attracties

Tussen 27 juni en 9 augustus (Deense zomervakantie) geldt een korting van vijftig procent voor culturele uitjes. Hieronder vallen onder andere musea, theaters, dierentuinen en concerten.

Deense maatregelen: 6 nachten verblijven 

Sinds zaterdag 27 juni mogen ook Nederlandse toeristen vakantie vieren in Denemarken. Om in Denemarken te kunnen verblijven geldt een minimum verblijfsduur van zes overnachtingen. Deze mogen ook op verschillende locaties aaneengesloten worden geboekt. De boekingsbevestiging(en) moet kunnen worden aangetoond. Het advies is om een minimale onderlinge afstand van 1 meter aan te houden in openbare ruimtes. Het dragen van een mondkapje is niet verplicht. De Deense brancheorganisatie voor hotels en restaurants HORESTA heeft een ‘Safe to Visit’ beleid opgesteld. Alle bedrijven die dit logo voeren geven hiermee aan te voldoen aan de aanbevolen veiligheidsmaatregelen.

Voor alle actuele reisinformatie over veilig reizen en beschermings- en hygiënemaatregelen in Denemarken is er een pagina over de veiligheid en het coronavirus en over veilig reizen door het land.

Trefwoorden: Denemarken, corona, covid, korting, reizen, toerisme

||| Blogs |||

03/01/21
2021 wordt een mooi(er) jaar!
2021 wordt een mooi(er) jaar!
03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/01/21
Exclusief voor leden
Snelfietsroutes krijgen eigen borden
Snelfietsroutes in het hele land krijgen dezelfde bewegwijzering, waardoor ze herkenbaar zijn. De fietsroutes worden op borden aangeduid met een F-nummer in een gekleurd kader.
20/01/21
Ook vaste banen stoppen bij musea
Voor het eerst blijken niet alleen tijdelijke, maar ook vaste banen verloren te zijn gegaan bij musea door de sterk gedaalde inkomsten. Maar bijna alle musea hebben 2020 alsnog doorstaan. Door noodsteun, kostenbesparing en door bijsturen van de tentoonstellingskalender en aanpassingen aan de anderhalve meter. Dit heeft gevolgen voor de exploitatie in 2021.
20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
Wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken?
Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk dat hun (klein)kinderen ook op een dagje uit gezond eten. Maar wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken? Ondanks het ruime beschikbare eet- en drinkbudget bij veel bezoekers blijkt een aantrekkelijke prijsstelling van gezond eten een belangrijke driver.
19/01/21
MBO hospitality heeft stageplaatsen hard nodig
Onder meer via www.stage010.nl een campagne waarin bedrijven in de regio Rijnmond worden opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Veel stageplekken zijn door de coronacrisis in de afgelopen tijd weggevallen: ruim 4.000 mbo-studenten zijn momenteel dringend opzoek naar een stageplek.
19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
18/01/21
Exclusief voor leden
Emirates start vaccinatie personeel
Terwijl in Europa nog volop de start van vaccinatieprogramma's een lastig politiek en operationeel probleem is, heeft Emirates vandaag de start gemaakt met het vaccinatieprogramma voor het personeel.
18/01/21
Plopsa en Tomorrowland samen in eerste extreme spinning coaster van Europa
Een mooie samenwerking tussen een festival en een attractiepark. Zo mogen we de samenwerking tussen Tomorrowland en Plopsaland in de nieuwe ‘Ride to Happiness’ wel bestempelen.