Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland

MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk om samen krachtig te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de ‘spin in het web’ rol van DMO’s bij de bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode werkte MarketingOost al op diverse onderwerpen en projecten samen met Kennisnetwerk Destinatie Nederland, onder meer op het gebied van Data & Inzichten en het Hersteloffensief #hiermoetjezijn. Het aangaan van een partnership met Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een stap om deze samenwerking te intensiveren.

Belangrijke stap voor professionalisering

Evelyn Borgsteijn, directeur-bestuurder bij MarketingOost: "Onze toetreding tot Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een belangrijke stap in verdere professionalisering en versterking van het vakgebied Destinatie Management binnen Nederland. Als professionals versterken en ondersteunen we elkaar door samenwerking in de programmalijnen en expertgroepen. Samen sterk door het delen van inzichten en data en een gedeelde visie op Gastvrijheidsontwikkeling voor en door DMO’s”.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is er blij mee dat MarketingOost partner wordt. "MarketingOost is een van de toonaangevende DMO’s in Nederland, met veel kennis op het gebied van data, inzichten en digitale toepassingen. Ook is er veel ervaring en expertise op het gebied van bestemmingsontwikkeling en regiobranding”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland. "Het partnership van MarketingOost betekent een verrijking van ons nationale DMO netwerk”.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland en MarketingOost

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijke agendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en teverblijven, voor bewoners en bezoekers. MarketingOost is de toonaangevende partij in de Vrijetijdseconomie die vanuit de rol van regisseur, adviseur en strategisch partner staat voor (de belangen van) de sector in Overijssel. 
Link: https://www.vvvnederland.nl/vvv-en-destinatiemarketing/kennisnetwerk/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, overijssel

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
17/04/24
Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023
Na een periode van drie moeizame coronajaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten. Koninklijke Jaarbeurs publiceerde deze week het jaarverslag 2023. Jaarbeurs is weer volop in bedrijf.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Uitstoot industrie omlaag maar luchtvaart omhoog
In 2023 was de uitstoot van de Nederlandse bedrijven binnen het Europese Emissiehandelssysteem (EU ETS) 13,2% lager dan in 2022. In tegenstelling tot de luchtvaart die noteerde een stijging van 11%.
15/04/24
Inchecken met betaalpas in buurtbus
In- en uitchecken met de betaalpas nu ook mogelijk in alle buurtbussen van vervoerder Arriva.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...