Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Vnlr: Adriaan Dönszelmann en Emilie Gordenker (directie Van Gogh Museum) met Ronald Leunisse (Managing Director DHL Express Nederland) en Krista Bakker (medewerker DHL). Foto: Jelle Draper
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum. Het is niet alleen sponsorschap maar ook bezorger van producten uit het Van Gogh Museum. Daarmee speelt het museum in op de verandering door de coronatijd.

Met dit partnerschap maakt DHL het mogelijk om aankopen in de online museumshop thuis te laten bezorgen, waar ter wereld dat ook is. Reproducties van Van Goghs iconische werk en producten die zijn geïnspireerd op het werk en leven van Van Gogh worden verzonden in een verpakking waarop een van zijn meesterwerken is afgebeeld. Hiermee zoekt het Van Gogh Museum samen met DHL Express de verbinding met de vele liefhebbers van Vincent van Gogh, die zo – ook in deze coronatijd met reisbeperkingen – zijn kunst toch dicht bij kunnen halen.

Starthandeling pakket naar fietskoerier

Als start van het partnerschap overhandigde Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum, het eerste speciaal verpakte pakket aan Ronald Leunisse, Managing Director DHL Express Nederland, die het toevertrouwde aan een fietskoerier. Daarmee begon het pakket aan een reis die zo duurzaam mogelijk is. Waar fietsen of elektrisch vervoer niet mogelijk is, compenseert DHL de CO2-emissie die vrijkomt bij het transport volledig.

Emilie Gordenker en Adriaan Dönszelmann, directie Van Gogh Museum: ‘Onze sponsors zijn onmisbaar, vooral in deze onzekere periode. Vincent van Gogh is natuurlijk wereldwijd bekend en met dit initiatief gaat zijn werk letterlijk de wereld over. Dit is extra bijzonder in een tijd waarin veel mensen niet in staat zijn om naar het museum te reizen. We zijn daarom erg blij dat we met DHL Express deze samenwerking kunnen opstarten.

Van bezorgpartner naar logistiek partner

DHL is geen onbekende voor het museum. Het logistiek bedrijf bezorgde eerder al de bestellingen die worden gedaan in de online museumshop van het Van Gogh Museum. Met de start van dit partnerschap neemt DHL alle transportkosten voor zijn rekening en compenseert de expresvervoerder de CO2-emissie via zijn GoGreen Climate Neutral Programma. Elke bestelling wordt bovendien omhuld met een print van een van de meesterwerken van Van Gogh, waaronder Amandelbloesem (1890) en Zonnebloemen (1889). Zo wordt zowel het ontvangen als het openen van het pakket een bijzondere ervaring.
Trefwoorden: sponsor, museum, Van Gogh, cultuur, marketing, duurzaamheid

||| Blogs |||

28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
KLM schaalt vluchten niet verder op
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft veel last van de aangescherpte reisadviezen in diverse Europese landen. De eerder geplande opschaling gaat niet door. Ook de winterdienstregeling zit qua capaciteit maar op 55% ten opzichte van die van 2019.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Luchtvaartmaatschappijen moeten binnen 7 dagen terugbetalen
Alle luchtvaartmaatschappijen moeten vanaf 1 oktober weer binnen 7 dagen de prijs van een vliegticket terugbetalen bij annulering van een vlucht. Dat is de termijn die de Europese Verordening ook voorschrijft. De ILT gaat daarop handhaven in Nederland.
18/09/20
Europa wil wel belasting heffen op kerosine
Frans Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commissie wil dat Europa vergaande maatregelen neemt om het klimaat te beschermen.
16/09/20
Exclusief voor leden
Eenvijfde Nederlanders loopt corona op in vrijetijdssector
In hoeverre is de vrijetijdsbranche verantwoordelijk voor het oplopend aantal besmettingen? Met de epidemologische rapporten van het RIVM vanaf 1 juli analyseert de redactie van NRIT de situatie.
16/09/20
Nog twee weken om de SLIM-regeling aan te vragen
Mkb-ondernemers kunnen nog tot en met 30 september de SLIM-subsidie aanvragen om loopbaan- en scholingsadviezen voor werknemers te krijgen of een bedrijfsschool op te richten.
14/09/20
Greenpeace naar rechter voor aanvechten staatssteun aan vervuiler KLM
Als eerste stap heeft Greenpeace vandaag de overheid formeel op de hoogte gesteld. “Het kabinet verzaakt om harde afspraken te maken met KLM over het tegengaan van de vervuiling”, aldus Dewi Zloch, expert Klimaat en Energie bij Greenpeace.
13/09/20
Bijna 12.000 handtekeningen voor eenduidiger reisadviezen
De reisbranche heeft vrijdag meer van 10.000 handtekeningen aangeboden aan het ministerie van Buitenlandse Zaken waarin wordt gevraagd om meer genuanceerde en heldere reisadviezen.