Geplaatst op: 01-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Rotterdam no-nonsense campagne met bekende bloggers

Bekende iconen maar ook nieuwe locaties in de buitenruimte

Rotterdam no-nonsense campagne met bekende bloggers
Campagne met boodschap 'Ga het zelf ontdekken'. Foto: Salt in our hair / Rotterdam Partners
Vandaag presenteert Rotterdam Partners, in samenwerking met de gemeente, ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’ Deze nationale zomercampagne laat op een no-nonsense manier zien hoe de bezoeker uit eigen land deze zomer de ruimtelijke Maasstad zélf én op een veilige afstand kan beleven. De Rotterdamse mentaliteit van  'niet lullen maar poetsen',  is vertaald naar de toeristische boodschap 'Ga Gewoon Zelf. Met opzet worden bekende iconen en nieuwe locaties in de buitenruimte naar voren geschoven. Het is nog een teaser, op 15 juli start de campagne officieel.

Van bekende iconen tot de nog onontdekte plekken en van de noordkant tot de zuidkant van Rotterdam: de campagne probeert de bezoeker te verleiden om er helemaal zelf op uit trekken. In het creatieve concept, waarvoor Rotterdam Partners de handen ineen sloeg met Dept Agency, vormt de nuchtere Rotterdamse mentaliteit de rode draad. Niet lullen maar poetsen. Geen woorden maar daden. Oftewel: Ga Gewoon Zelf.

In de eerste teaser nemen travel vloggers @saltinourhair en @wanderlust.nl de kijker mee op ontdekkingstocht door uiteenlopende gebieden in Rotterdam. Nu nog zonder te veel te verklappen: de bezoekers moeten het immers zelf gaan ervaren. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Rotterdam, campagne, herstart, toerisme, vlog, blog, communicatie

||| Blogs |||

29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.
22/09/20
Exclusief voor leden
Preston Palace groeit en zoekt medewerkers
In tijden waarin werkgevers noodgedwongen hun gewaardeerde werknemers moeten laten gaan, lanceert all inclusive hotel Preston Palace juist een campagne om nieuwe collega's te werven.
21/09/20
Exclusief voor leden
Ondernemersorganisaties en vakbond vragen om overgangsregime naar nieuw pensioenstelsel
FNV, VNO-NCW en MKB-Nederland roepen het kabinet op om snel gezamenlijk een overgangsregime te ontwikkelen in verband met de komst van het nieuwe pensioenstelsel.
20/09/20
KHN verwijt kabinet symboolpolitiek
Koninklijke Horeca Nederland kwalificeert de maatregelen van het Nederlandse kabinet om in de Randstad de coronaepedemie te te dammen als symboolpolitiek. Saillant detail is dat ook KHN erkent dat er voor sommige horeca voorlopig geen toekomst is.
17/09/20
KHN: horeca sluiten na 24:00 is geen oplossing
KHN vindt dit een slecht plan en legt uit waarom.
16/09/20
Exclusief voor leden
Eenvijfde Nederlanders loopt corona op in vrijetijdssector
In hoeverre is de vrijetijdsbranche verantwoordelijk voor het oplopend aantal besmettingen? Met de epidemologische rapporten van het RIVM vanaf 1 juli analyseert de redactie van NRIT de situatie.
16/09/20
Gewerkte uren in recreatie en horeca nog steeds niet op niveau
Hoe ontwikkelde het aantal gewerkte uren tijdens de coronacrisis in horeca en recreatie?
16/09/20
Nog twee weken om de SLIM-regeling aan te vragen
Mkb-ondernemers kunnen nog tot en met 30 september de SLIM-subsidie aanvragen om loopbaan- en scholingsadviezen voor werknemers te krijgen of een bedrijfsschool op te richten.