Geplaatst op: 29-06-2020
Auteur: Marc Gerlings

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd
Na 6 korte vragen ontvang je de tips over rustige parels in Den Haag. Foto: Den Haag Marketing.
Bezoekers die voor Den Haag als vakantiebestemming kiezen, krijgen persoonlijke tips om de onontdekte kant van de stad te zien. In de campagne ‘Den Haag een zee van ruimte’ van The Hague Marketing Bureau spelen de verborgen parels van de stad een hoofdrol. Door het invullen van een korte vragenlijst op denhaag.com/zeevanruimte krijgen bezoekers een op maat gemaakt stadsbelevingsprogramma aangereikt. Den Haag Marketing laat op die slimme manier de rustige parels zien in de stad en de omgeving.

Marco Esser, directeur The Hague Marketing Bureau: "Op deze digitale manier geven we tips waar bezoekers de verborgen Haagse parels kunnen vinden. Denk aan de kunstmatige krater het ‘Hemels Gewelf’ in Kijkduin of het prachtig weidse duingebied Meijendel ten noorden van Den Haag, maar ook komt de picknickboot in het Westbroekpark voorbij. Op deze manier zorgen we voor spreiding, waarborgen we het ervaren van genoeg ruimte en kunnen bezoekers op een veilige en gezonde manier Den Haag beleven.”

Je krijgt de tips per e-mail toegestuurd, binnen 48 uur. Er zit ook een voucher bij het antwoord.

Onontdekte parels: van Madestein tot het Zwarte Pad

The Hague Marketing Bureau wil dat bezoekers niet alleen op de geijkte plekken komen, maar van heel Den Haag genieten. De tips variëren daarom van sportvissen op een vissersboot, proeverijen, roeien in het Westbroekpark, een street art beleving in de Binckhorst, picknicken op Landgoed Clingendael, recreëren in Madestein en skaten in het Zuiderpark. De horeca-adressen die de bezoeker gesuggereerd krijgt, reiken van Kijkduin tot en met strandpaviljoens op het Zwarte Pad. 


Uiteraard krijgt de Haagse binnenstad ook een plek, samen met winkelgebieden buiten het centrum, zoals de Frederik Hendriklaan, Denneweg/Frederikstraat en het Zeeheldenkwartier. De programma’s zijn samengesteld op basis van iemands levensstijl. Mensen die van luxe en stijl houden krijgen onder andere als suggestie te gaan winkelen rondom het Noordeinde. Avonturiers ontdekken de Binckhorst en krijgen de Zandmotor te zien. Gezinnen jutten op het strand bij Kijkduin en maken kennis met de Wonderkamers in het Kunstmuseum. Plezierzoekers suppen (stand-up-paddling) in de Haagse grachten en vinden hun plek op de terrasboten langs de Dunne Bierkade.


Ruimte in Den Haag, de groenste Europese stad aan zee

In november 2019 betitelde het grote Franse nieuwsplatform ‘Le Monde’ Den Haag als groenste stad van Europa. Samen met de unieke ligging aan zee en het hoogwaardig kunst- en cultuuraanbod is de stad zo aantrekkelijk voor zowel cultuur- als natuurliefhebbers. Vanaf de historische binnenstad sta je binnen 15 minuten met je voeten in het zand. Het strand van het bekende Scheveningen waar altijd van alles te doen is, maar ook van plekken als het Zuiderstrand vlakbij Kijkduin en het noordelijkste stukje richting Wassenaar.
Trefwoorden: DMO, destinatie, marketing, parels, rust, toerisme

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/07/20
Vinkeveen krijgt nieuw natuurgebied 'Marickenland'
Vinkeveen krijgt er een nieuw natuurgebied bij onder de naam ‘Marickenland’. Dit rietland-natuur...
02/07/20
Genieten van UNESCO gebied Waddenzee vanaf de tribune
Bij de Hoek van de Bant, aan de Friese kant van het Lauwersmeer is op 1 juli de bouw van de waddentr...
01/07/20
Richtlijnen voor toegankelijke dagjes uit in de 1,5 meter samenleving
Staatssecretaris Mona Keijzer heeft gisteren de richtlijnen voor toegankelijke dagjes uit in de 1,5 m samenleving in ontvangst genomen.
29/06/20
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationalepark...
26/06/20
Recreatie Vakbeurs krijgt ook groen licht vanuit overheid
De Nederlandse overheid heeft op de persconferentie van 24 juni aangekondigd dat ook vakbeurzen vanaf 1 juli weer door kunnen gaan. Dat betekent dat Recreatie Vakbeurs die plaatsvindt op 17, 18 en 19 november 2020 in Evenementenhal Hardenberg nu ook groen licht krijgt vanuit de overheid. In de persconferentie werd bekend dat zolang mensen onderling anderhalve meter afstand kunnen houden, er geen maximum aantal bezoekers meer geldt voor bijeenkomsten. Recreatie Vakbeurs kan en zal voldoen aan de vereiste maatregelen.
19/06/20
Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio
Veel Nederlanders brengen hun zomervakantie door in eigen land. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen komt...
19/06/20
IJmeer - Markeermeer - Een forse toename van het te maaien areaal
Afgelopen week heeft Kees Wiersema, voorzitter van Stichting maaien waterplanten IJmeer Markermeer (...
18/06/20
Ouderen fietsen sneller en verder
Ouderen zijn de afgelopen jaren steeds sneller gaan fietsen en leggen ook grotere afstanden af. Directe oorzaak is de grote populariteit van e-bikes onder ouderen.