Geplaatst op: 29-06-2020
Auteur: Marc Gerlings

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd
Na 6 korte vragen ontvang je de tips over rustige parels in Den Haag. Foto: Den Haag Marketing.
Bezoekers die voor Den Haag als vakantiebestemming kiezen, krijgen persoonlijke tips om de onontdekte kant van de stad te zien. In de campagne ‘Den Haag een zee van ruimte’ van The Hague Marketing Bureau spelen de verborgen parels van de stad een hoofdrol. Door het invullen van een korte vragenlijst op denhaag.com/zeevanruimte krijgen bezoekers een op maat gemaakt stadsbelevingsprogramma aangereikt. Den Haag Marketing laat op die slimme manier de rustige parels zien in de stad en de omgeving.

Marco Esser, directeur The Hague Marketing Bureau: "Op deze digitale manier geven we tips waar bezoekers de verborgen Haagse parels kunnen vinden. Denk aan de kunstmatige krater het ‘Hemels Gewelf’ in Kijkduin of het prachtig weidse duingebied Meijendel ten noorden van Den Haag, maar ook komt de picknickboot in het Westbroekpark voorbij. Op deze manier zorgen we voor spreiding, waarborgen we het ervaren van genoeg ruimte en kunnen bezoekers op een veilige en gezonde manier Den Haag beleven.”

Je krijgt de tips per e-mail toegestuurd, binnen 48 uur. Er zit ook een voucher bij het antwoord.

Onontdekte parels: van Madestein tot het Zwarte Pad

The Hague Marketing Bureau wil dat bezoekers niet alleen op de geijkte plekken komen, maar van heel Den Haag genieten. De tips variëren daarom van sportvissen op een vissersboot, proeverijen, roeien in het Westbroekpark, een street art beleving in de Binckhorst, picknicken op Landgoed Clingendael, recreëren in Madestein en skaten in het Zuiderpark. De horeca-adressen die de bezoeker gesuggereerd krijgt, reiken van Kijkduin tot en met strandpaviljoens op het Zwarte Pad. 


Uiteraard krijgt de Haagse binnenstad ook een plek, samen met winkelgebieden buiten het centrum, zoals de Frederik Hendriklaan, Denneweg/Frederikstraat en het Zeeheldenkwartier. De programma’s zijn samengesteld op basis van iemands levensstijl. Mensen die van luxe en stijl houden krijgen onder andere als suggestie te gaan winkelen rondom het Noordeinde. Avonturiers ontdekken de Binckhorst en krijgen de Zandmotor te zien. Gezinnen jutten op het strand bij Kijkduin en maken kennis met de Wonderkamers in het Kunstmuseum. Plezierzoekers suppen (stand-up-paddling) in de Haagse grachten en vinden hun plek op de terrasboten langs de Dunne Bierkade.


Ruimte in Den Haag, de groenste Europese stad aan zee

In november 2019 betitelde het grote Franse nieuwsplatform ‘Le Monde’ Den Haag als groenste stad van Europa. Samen met de unieke ligging aan zee en het hoogwaardig kunst- en cultuuraanbod is de stad zo aantrekkelijk voor zowel cultuur- als natuurliefhebbers. Vanaf de historische binnenstad sta je binnen 15 minuten met je voeten in het zand. Het strand van het bekende Scheveningen waar altijd van alles te doen is, maar ook van plekken als het Zuiderstrand vlakbij Kijkduin en het noordelijkste stukje richting Wassenaar.
Trefwoorden: DMO, destinatie, marketing, parels, rust, toerisme

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...