Geplaatst op: 22-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nieuwe coaster voor Efteling

Nieuwe coaster voor Efteling
Dit weekend heeft de Efteling de nieuwe coaster Max & Moritz geopend voor publiek. De attractie is speciaal voor families met kinderen vanaf 1 meter groot en staat op de locatie waar eerst de Bob stond. De baan is gebouwd door Mack Rides. Efteling heeft 15 miljoen euro in de nieuwe attractie geïnvesteerd. 

Deze zogenaamde ‘powered’ coaster is volgens algemeen directeur Fons Jorgens een mooie toevoeging op het attractieaanbod van de Efteling. "Na het afscheid van de iconische Bobsleebaan vorig jaar, kunnen jonge bezoekers in Max & Moritz hun eerste achtbaan-ervaring delen met het hele gezin. Het is een hele eigentijdse en echte Efteling-attractie geworden, gebaseerd op het Duitse beeldgedicht over de kwajongens Max en Moritz. Rondom de attractie en tijdens de doldwaze rit maken bezoekers kennis met verschillende streken en het uitgehaalde kattenkwaad van Max en Moritz.” 

De banen zijn elk 300 meter lang en bereiken een hoogte van maximaal 6 meter. De maximale snelheid is 36 kilometer per uur. Onder normale omstandigheden kunnen in elke trein 38 personen plaatsnemen en de rit duurt 1,5 minuut. De capaciteit van de baan is dan 1.800 personen per uur.



Powered coaster

Max & Moritz is een dubbele achtbaan met twee sporen, waarop twee treinen in tegengestelde richting rijden en elkaar een paar keer tegenkomen. Deze powered coaster is als attractiesoort nieuw voor de Efteling. De treinen worden elektrisch aangedreven, waardoor de snelheid kan variëren en zwaartekracht geen rol speelt. Bezoekers kiezen voor Max (blauw) of Moritz (groen). Elke baan heeft zijn eigen, spannende beleving met scherpe bochten en versnellingen. Het hele gebied is in slechts 10 maanden onder handen genomen en gethematiseerd. Het zal voorlopig de laatste grote investering van de Efteling zijn. Het park wil eerst qua exploitatie terug naar het pré-coronatijdperk. 



Zaterdag opende ook de nieuwe en volledig gasloze horecalocatie ‘Frau Boltes Küche’ met frites, snacks en kipsnacks, aan het Max & Moritz Plein.

Trefwoorden: attractieparken, Noord-Brabant, investeringen

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio.
24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Theaterfestival Boulevard wint prijs van theatercritici en lof voor spelen in coronatijd
Theaterfestival Boulevard 's-Hertogenbosch krijgt de Prijs van de Kritiek 2020. Het feit dat ook in coronatijd een alternatief festival werd georganiseerd kon op veel waardering van de jury rekenen.
23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.
23/09/20
Luchtvaartmaatschappijen moeten binnen 7 dagen terugbetalen
Alle luchtvaartmaatschappijen moeten vanaf 1 oktober weer binnen 7 dagen de prijs van een vliegticket terugbetalen bij annulering van een vlucht. Dat is de termijn die de Europese Verordening ook voorschrijft. De ILT gaat daarop handhaven in Nederland.
23/09/20
Paalberg is eerste koninklijke camping
Nederland heeft een eerste koninklijke camping. De eer valt Recreatiepark de Paalberg in Ermelo te beurt. Het bedrijf bestaat dit jaar 100 jaar en heeft deze week het predicaat ‘Koninklijke hofleverancier’ ontvangen.
23/09/20
Gemeente Rotterdam geeft lening aan noodlijdend Blijdorp
Gemeente Rotterdam geeft Blijdorp een lening van 10 miljoen euro anders gaat het park failliet.