Geplaatst op: 22-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nieuwe coaster voor Efteling

Nieuwe coaster voor Efteling
Dit weekend heeft de Efteling de nieuwe coaster Max & Moritz geopend voor publiek. De attractie is speciaal voor families met kinderen vanaf 1 meter groot en staat op de locatie waar eerst de Bob stond. De baan is gebouwd door Mack Rides. Efteling heeft 15 miljoen euro in de nieuwe attractie geïnvesteerd. 

Deze zogenaamde ‘powered’ coaster is volgens algemeen directeur Fons Jorgens een mooie toevoeging op het attractieaanbod van de Efteling. "Na het afscheid van de iconische Bobsleebaan vorig jaar, kunnen jonge bezoekers in Max & Moritz hun eerste achtbaan-ervaring delen met het hele gezin. Het is een hele eigentijdse en echte Efteling-attractie geworden, gebaseerd op het Duitse beeldgedicht over de kwajongens Max en Moritz. Rondom de attractie en tijdens de doldwaze rit maken bezoekers kennis met verschillende streken en het uitgehaalde kattenkwaad van Max en Moritz.” 

De banen zijn elk 300 meter lang en bereiken een hoogte van maximaal 6 meter. De maximale snelheid is 36 kilometer per uur. Onder normale omstandigheden kunnen in elke trein 38 personen plaatsnemen en de rit duurt 1,5 minuut. De capaciteit van de baan is dan 1.800 personen per uur.



Powered coaster

Max & Moritz is een dubbele achtbaan met twee sporen, waarop twee treinen in tegengestelde richting rijden en elkaar een paar keer tegenkomen. Deze powered coaster is als attractiesoort nieuw voor de Efteling. De treinen worden elektrisch aangedreven, waardoor de snelheid kan variëren en zwaartekracht geen rol speelt. Bezoekers kiezen voor Max (blauw) of Moritz (groen). Elke baan heeft zijn eigen, spannende beleving met scherpe bochten en versnellingen. Het hele gebied is in slechts 10 maanden onder handen genomen en gethematiseerd. Het zal voorlopig de laatste grote investering van de Efteling zijn. Het park wil eerst qua exploitatie terug naar het pré-coronatijdperk. 



Zaterdag opende ook de nieuwe en volledig gasloze horecalocatie ‘Frau Boltes Küche’ met frites, snacks en kipsnacks, aan het Max & Moritz Plein.

Trefwoorden: attractieparken, Noord-Brabant, investeringen

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/08/20
Booking.com ontslaat kwart van personeel
Booking.com gaat wereldwijd een kwart van alle banen schrappen.
04/08/20
Consumentenbond niet blij met communicatie rond vouchers
De Consumentenbond is niet tevreden over de communicatie van reisorganisaties rond de vouchers die ANVR-reisorganisaties uitgeven met SGR-dekking.
04/08/20
Exclusief voor leden
easyJet wil op 40% capaciteit vliegen
Voor de komende drie maanden wil easyJet de capaciteit uitbreiden naar 40% van de vloot. Dat is 10% hoger dan aanvankelijk gepland.
04/08/20
Druktemonitor voor stad en regio Utrecht van start
Inwoners en bezoekers die er in de provincie Utrecht veilig op uit willen, kunnen vanaf vandaag tere...
04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
03/08/20
Campagne moet publiek weer naar bioscoop trekken
Vandaag gaat de campagne Ganaardefilm.nl van start met twee spots die te zien zijn op televisie, online en op social media. Dat is hard nodig want het publiek weet de weg naar de bioscoop nog niet te vinden.
03/08/20
Intensieve samenwerking tussen De Jong Intra en Oad
De coronacrisis levert ook mooie initiatieven op. De Jong intra vakanties en Oad gaan intensief samenwerken bij de uitvoer van de busreizen. Per direct vertrekken de reizen van beide organisaties vanaf hetzelfde vertrekpunt in Zeddam.
03/08/20
Winactie Duitse trips bij Bever
Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...