Geplaatst op: 22-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie

Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Afbeelding van Elsemargriet via Pixabay
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen. 

Voor Gelderland is toerisme en recreatie heel belangrijk is dat is al snel door de provincie onderkend. Op verzoek van de recreatiesector is al snel de Taskforce Toerisme en Recreatie opgestart waar de toeristische gesprekspartners met veel ideeën kwamen voor de ondersteuning van de sector. Na de realisatie van het steunpakket is de Taskforce beëindigd. 

De maatregelen van de provincie Gelderland omvatten onder andere:
  • Aangezien door de crisis de vrijetijdsagenda’s in de regio vertraging gaan oplopen, gaat de provincie de regio’s ondersteunen bij het continueren van het ingezette beleid.
  • RBT’s worden gecompenseerd voor lagere ondernemersbijdragen in hun financieringsmix. 
  • Om de verduurzaming van de sector niet helemaal stil te laten vallen, gaat de provincie bijdragen aan de kosten die zijn gemoeid met het behalen van een Green Key-certificaat. Daarnaast ontvangen de bedrijven een substantiële bijdrage voor investeringen die nodig zijn voor het behalen van het Green Key-certificaat.
  • Middels een pilot voor heel Gelderland wordt tot 30 september 2020 drie maal per dag gemeten hoe druk het op bepaalde plekken is. Dit resulteert in een actuele, overzichtelijke druktemeter, die ondersteunend kan zijn in de regulering van bezoekersstromen.

Toerisme-gedeputeerde Peter van ’t Hoog: "Ik ben blij met de realisatie van dit steunpakket met de input van Gastvrij Gelderland. De branche is heel hard aan het werk gegaan. Ik hoop dat de ondersteuning bijdraagt aan een betere toekomst van de Gelderse toeristische sector.” 

Ook de voorzitter van Gastvrij Gelderland Ivo Gelsing onderstreept het belang van het steunpakket. ”Ik ben blij met de ondersteuning door en samenwerking met de provincie in deze voor de sector zware tijden. Belangrijk om de ondernemers in de vrijetijdssector en de cultuur en erfgoedsector een steun in de rug te geven”. 

De provincie wil de steunmaatregelen voor de toeristische sector in augustus 2020 in laten gaan.

Link: http://magazine.gelderland.nl/uitvoeringsagenda-beleefhetingelderland-2020-2021#!/covid-19
Trefwoorden: marketing, beleid, dmo, gelderland

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...
10/07/20
Handtekeningen binnen voor snelfietsroute Amersfoort - Utrecht
De snelfietsroute Amersfoort-Utrecht is weer een stap dichterbij de uitvoering. De provincie Utrecht...
10/07/20
Het grootste restaurant van Nederland
Combineer 2.500 m2 industrieel erfgoed, het grootste evenement van Nederland dat wordt afgelast en 6 restaurants die hun nek willen uitsteken, en je hebt het grootste culinaire pop-up concept van Nederland.
10/07/20
10 kolossale kunstwerken langs Maasfietsroute
Langs het Limburgse deel van Maasroute officieel geopend zijn 10 kolossale kunstwerken geplaatst.
10/07/20
Derde icoon-fietsroute: LF Kustroute
Nederland heeft een nieuwe LF Kustroute. De route maakt deel uit van een reeks geplande LF-icoonroutes van het Fietsplatform. De route is 610 kilometer lang en volgt de Nederlandse kustlijn.
09/07/20
Talkshow naar wijnlounge van Fletcher
Vanaf zondag 19 juli 2020 is de nieuwe zakelijke talkshow Ondernemerslounge te zien op RTL7 en dat g...
09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?