Geplaatst op: 11-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Dormio koopt twee resorts in Franse Alpen, resort Maastricht uitverkocht

Dormio koopt twee resorts in Franse Alpen, resort Maastricht uitverkocht
Voor Dormio was de afgelopen week een hele mooie. Het bedrijf kocht twee resorts in de Franse Alpen en de vakantiewoningen op het resort in Maastricht zijn uitverkocht. 

Dormio is eigenaar geworden van twee resorts in de Franse Alpen. Het Nederlandse bedrijf zorgde al voor het beheer en de verhuur. Het gaat om  Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc en Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif met in totaal 66 appartementen en bijbehorende voorzieningen.

Dormio Resort Maastricht is volledig uitverkocht. Het laatste object, een torenwoning van Dormio Castellum, is nu ook verkocht. Sinds de start van het project in 2013 zijn alle 123 woningen, 104 appartementen, 30 hotelappartementen en 36 mastervilla’s verkocht. Het grootste gedeelte hiervan is inmiddels gerealiseerd. Nog deze zomer zullen ook de mastervilla's in gebruik genomen worden. 

Na de zomer wordt in Maastricht gestart met de bouw van de laatste fase van het vakantieresort, Dormio Castellum. Dit bestaat uit 25 luxe appartementen met een aangrenzend spa- en wellnesscentrum. Deze worden naar verwachting in 2021 opgeleverd. Met een natuurlijke ligging dichtbij het centrum van Maastricht is het resort uniek in Nederland. 
Link: https://www.dormio.nl/investeren
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparen, appartementen, Nederland, Limburg, Frankrijk

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/09/20
5 regels voor duurzaamheidsclaims
De ACM wil hiermee bereiken dat bedrijven consumenten goed en volledig voorlichten over de duurzaamheid van hun producten of diensten.
22/09/20
Princess Cruises verkoopt twee schepen
Het gaat om de Sun Princess en Sea Princess.
22/09/20
Exclusief voor leden
Preston Palace groeit en zoekt medewerkers
In tijden waarin werkgevers noodgedwongen hun gewaardeerde werknemers moeten laten gaan, lanceert all inclusive hotel Preston Palace juist een campagne om nieuwe collega's te werven.
21/09/20
Exclusief voor leden
Ondernemersorganisaties en vakbond vragen om overgangsregime naar nieuw pensioenstelsel
FNV, VNO-NCW en MKB-Nederland roepen het kabinet op om snel gezamenlijk een overgangsregime te ontwikkelen in verband met de komst van het nieuwe pensioenstelsel.
17/09/20
Gasten en medewerkers maken zaterdag kust schoon
Het is de derde maal dat Roompot aan de World Cleanup Day deelneemt.
16/09/20
Gewerkte uren in recreatie en horeca nog steeds niet op niveau
Hoe ontwikkelde het aantal gewerkte uren tijdens de coronacrisis in horeca en recreatie?
16/09/20
Nog twee weken om de SLIM-regeling aan te vragen
Mkb-ondernemers kunnen nog tot en met 30 september de SLIM-subsidie aanvragen om loopbaan- en scholingsadviezen voor werknemers te krijgen of een bedrijfsschool op te richten.
10/09/20
Waarom vallen veel Nederlandse recreatiebedrijven in buitenlandse handen?
Een heuse overnamegolf overspoelt de Nederlandse verblijfsrecreatiesector. Opvallend daarbij is de grote rol die Franse bedrijven spelen. Het is de vraag of de gemoedelijke kwaliteitscamping, het familiebedrijf zoals we dat als Nederland-kampeerland al decennialang kennen, nog wel zelfstandig kan bestaan. Is de overnamegolf een structurele trend en moeten we de ontwikkeling toejuichen of niet? Die vraag beantwoorden de experts van ZKA Strategy.