Geplaatst op: 10-06-2020

Alle parken van Center Parcs in Nederland ontvangen Kiwa-keurmerk voor Covid-19 preventiemaatregelen

Alle parken van Center Parcs in Nederland ontvangen Kiwa-keurmerk voor Covid-19 preventiemaatregelen

Center Parcs heeft het Kiwa-keurmerk ontvangen voor de juiste toepassing van de veiligheids- en gezondheidsmaatregelen. De heropening van negen parken in Nederland was aanleiding om te laten toetsen of alle veiligheids- en gezondheidsmaatregelen op de juiste manier worden toegepast. Center Parcs is de eerste organisatie die zich onafhankelijk heeft laten toetsen door certificatie-instelling Kiwa.

Om zeker te zijn dat Center Parcs alles doet om de veiligheid te kunnen garanderen, heeft Kiwa daags na de heropening een audit uitgevoerd op de protocollen die hiervoor zijn opgesteld en de maatregelen die in de parken zijn getroffen. Mark Giethoorn, directeur van Center Parcs Nederland, is blij dat de parken zijn gecertificeerd. "Met het nieuwe COVID-19 keurmerk van Kiwa wordt getoetst of de overheidsmaatregelen en de extra eisen die Center Parcs zichzelf heeft gesteld goed worden toegepast. Voor ons geeft dit de zekerheid dat we alle maatregelen hebben genomen om onze gasten op een verantwoorde manier te ontvangen. We blijven de ontwikkelingen nauwlettend volgen en onze medewerkers zo nodig extra trainen om een goede opvolging te waarborgen.”

De afgelopen twee weken werd op alle parken een uitgebreide audit uitgevoerd. Na het bestuderen van de protocollen op papier werd gekeken hoe de maatregelen in de praktijk tot zijn recht kwamen. Center Parcs Het Meerdal in Limburg en het Drentse Parc Sandur openden als eerste hun deuren en ontvingen derhalve als eerste ook het keurmerk. Na de heropening van De Huttenheugte in Drenthe in Drenthe, Port Zélande in Zuid-Holland, De Kempervennen in Noord-Brabant en de andere Limburgse parken Het Heijderbos en Limburgse Peel werden ook deze parken aan een grondige audit onderworpen. Als laatste opende afgelopen vrijdag Parc Zandvoort en werd na de praktijktest ook geconcludeerd dat Center Parcs zich zowel op papier als in de praktijk houdt aan de overheidsmaatregelen en de extra eigen maatregelen.

Veiligheids- en gezondheidsmaatregelen in de parken
In alle parken van Center Parcs wordt op basis van de RIVM-richtlijnen gewerkt en worden de anderhalve meter afstand en andere maatregelen duidelijk onder de aandacht gebracht. Het personeel is getraind om te kunnen toezien op de veiligheid van gasten en waar nodig aanwijzingen te geven. Verder is er een digitale check-in, zijn er op verschillende plaatsen desinfecteringmogelijkheden en zijn speciale looproutes aangebracht. De Aqua Mundo is ook open, met aangepaste maatregelen. Verder zijn veel andere activiteiten beschikbaar. Sinds 1 juni jl. zijn de restaurants weer open en de terrassen opnieuw in gebruik genomen volgens de geldende voorschriften.

 

Trefwoorden: Kiwa-keurmerk, COVID-19 preventiemaatregelen

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
20/03/24
Veel reisverkeer met Paasweekend
Parijs, Barcelona en Amsterdam zijn de meest populaire bestemmingen voor Nederlanders tijdens het Paasweekend. Naar Nederland komen vooral Duitsers, Belgen en Italianen. De Fransen volgen op plek 4. Dat ziet Booking.com in haar data.
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
14/03/24
Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring
In de categorie Goud Waard ontving Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam een Gouden Haring voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk Natuurkampeerterreinen.
11/03/24
Update voor fietsroute Venlo - Kleve
Vijf projecten die grensoverschrijdende samenwerking tussen Limburg en Duitsland bevorderen, krijgen subsidie vanuit het Kleinprojectenfonds. Onder meer een fietsroute wordt verbeterd en subsidie maakt gebundelde informatie mogelijk over evenementen.
08/03/24
Apollo Reizen wordt sponsor NN Rotterdam Marathon
Apollo Reizen kondigt de samenwerking aan met de NN Marathon Rotterdam als officiële sponsor. Met deze strategische alliantie laat Apollo Reizen haar betrokkenheid bij de sport zien vergroot en de NN Marathon Rotterdam ontvangt meer inkomsten.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...