Geplaatst op: 04-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

EuroParcs neemt DroomParken over

EuroParcs neemt DroomParken over
DroomParken wordt overgenomen door EuroParcs. De overname moet het bedrijf meer slagkracht geven. Het label DroomParken blijft wel in de markt, de 14 parken blijven onder de naam Droomparken opereren. De Autoriteit Consument & Markt moet nog wel toestemming voor de overname geven. 

"Beide bedrijven komen qua bedrijfskarakter namelijk sterk overeen”, verklaart Andries Bruil namens de directie van DroomParken.  "Ze zijn allebei een familiebedrijf, hebben aangetoond met hun groei in organisatie in de afgelopen jaren robuust te zijn en hebben de ambitie nog veel groter te worden.”  EuroParcs heeft sinds de investeerdersgroep Waterland in 2019 een meerderheidsbelang in EuroParcs heeft genomen, een aandeelhouder die nog meer slagkracht geeft aan de ambities van EuroParcs en nu ook DroomParken. De identiteit van beide bedrijven blijft gewaarborgd: het label DroomParken blijft bestaan, de 14 vakantieparken die onder DroomParken vallen, blijven onder die naam geëxploiteerd worden.  

Groeiambities

De nieuwe combinatie heeft nationale en internationale groeiambities en zal met een groot aanbod hoogwaardige vakantieparken op A-locaties  een grotere en vooral ook bredere doelgroep kunnen bedienen: "Mensen gaan vaker, korter en gedurende het hele jaar in verschillende samenstellingen, zoals met het gezin, met stellen of vrienden dan wel alleen, met vakantie”, verklaren Wim en Wouter Vos namens de EuroParcs-directie. "Daarbij er is er steeds meer vraag naar een breder aanbod van accommodaties en meer services.” 

Inspelen op veranderende huurmarkt

Met 32 resorts denken de bedrijven ook beter in te kunnen spelen op de groeikansen die de snel veranderende huurmarkt biedt. "Daar komt nog bij dat uit milieuoogpunt en de coronapandemie Nederlanders ervaren hoe mooi en divers een vakantie in Nederland kan zien. De trend om vaker te kiezen voor eigen land is naar de visie van zowel EuroParcs als DroomParken niet tijdelijk maar structureel.”  
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, overnames

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...