Geplaatst op: 04-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

EuroParcs neemt DroomParken over

EuroParcs neemt DroomParken over
DroomParken wordt overgenomen door EuroParcs. De overname moet het bedrijf meer slagkracht geven. Het label DroomParken blijft wel in de markt, de 14 parken blijven onder de naam Droomparken opereren. De Autoriteit Consument & Markt moet nog wel toestemming voor de overname geven. 

"Beide bedrijven komen qua bedrijfskarakter namelijk sterk overeen”, verklaart Andries Bruil namens de directie van DroomParken.  "Ze zijn allebei een familiebedrijf, hebben aangetoond met hun groei in organisatie in de afgelopen jaren robuust te zijn en hebben de ambitie nog veel groter te worden.”  EuroParcs heeft sinds de investeerdersgroep Waterland in 2019 een meerderheidsbelang in EuroParcs heeft genomen, een aandeelhouder die nog meer slagkracht geeft aan de ambities van EuroParcs en nu ook DroomParken. De identiteit van beide bedrijven blijft gewaarborgd: het label DroomParken blijft bestaan, de 14 vakantieparken die onder DroomParken vallen, blijven onder die naam geëxploiteerd worden.  

Groeiambities

De nieuwe combinatie heeft nationale en internationale groeiambities en zal met een groot aanbod hoogwaardige vakantieparken op A-locaties  een grotere en vooral ook bredere doelgroep kunnen bedienen: "Mensen gaan vaker, korter en gedurende het hele jaar in verschillende samenstellingen, zoals met het gezin, met stellen of vrienden dan wel alleen, met vakantie”, verklaren Wim en Wouter Vos namens de EuroParcs-directie. "Daarbij er is er steeds meer vraag naar een breder aanbod van accommodaties en meer services.” 

Inspelen op veranderende huurmarkt

Met 32 resorts denken de bedrijven ook beter in te kunnen spelen op de groeikansen die de snel veranderende huurmarkt biedt. "Daar komt nog bij dat uit milieuoogpunt en de coronapandemie Nederlanders ervaren hoe mooi en divers een vakantie in Nederland kan zien. De trend om vaker te kiezen voor eigen land is naar de visie van zowel EuroParcs als DroomParken niet tijdelijk maar structureel.”  
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, overnames

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/07/20
Talkshow naar wijnlounge van Fletcher
Vanaf zondag 19 juli 2020 is de nieuwe zakelijke talkshow Ondernemerslounge te zien op RTL7 en dat g...
09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Eerste vakbeurs in MECC over anderhalvemeter inrichting
De Anderhalve meter Expo is de beurs over oplossingen voor uitdagingen uit de anderhalvemeter maatschappij.
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
08/07/20
Rijksmuseum biedt volledig programma zomer
Vanaf 11 juli zijn er weer dagelijks programma's te volgen bij Rijksmuseum in Amsterdam, uiteraard met inachtneming van de laatste richtlijnen van het RIVM.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...