Geplaatst op: 27-05-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Studenten gaan sector met COVID-19-crisis helpen

Studenten gaan sector met COVID-19-crisis helpen
Afbeelding van StockSnap via Pixabay
CELTH organiseert samen met UNWTO, Saxion, NHL Stenden, HZ en BUas de eerste editie van de UNWTO Students’ League in Nederland voor derde- of vierdejaarsstudenten van leisure, toerisme en hospitality opleidingen. De studenten gaan aan de slag aan een case rond de COVID-19-crisis. De challenge vindt plaats van 1 tot 22 juni 2020. De oplossingen worden gepresenteerd aan een internationale jury.

Studenten helpen sector in crisis
De UNWTO Students’ League Nederland is een competitie tussen teams van studenten die hun onderwijsinstelling vertegenwoordigen. De studenten zullen alvast als toekomstige professionals ervaring opdoen en werken aan realtime cases. Daarnaast biedt het Nederlandse bestemmingen en organisaties de kans om echte ideeën en oplossingen te vinden die in de nabije toekomst voorgelegd kunnen worden aan klanten, managers en medewerkers. 

Tijdens de kick-off in juni werken studenten aan een case gericht op COVID-19. De internationale jury met vertegenwoordigers vanuit de Nederlandse sector en de UNWTO beoordeelt de oplossingen en ideeën onder andere op originaliteit, haalbaarheid, impact, consistentie en de implementatie van relevante Sustainable Development Goals.

UNWTO World Tourism Students’ League
De UNWTO Students’ League Nederland, wordt uitgevoerd onder de vlag van de wereldwijde UNWTO Academy. Het doel is om de samenwerking tussen de sector en onderwijs te versterken en snel veranderende skills sets in kaart te brengen, waarbij digitalisering en duurzaamheid centraal staan. Een jaarlijkse wereldwijde editie is het belangrijkste evenement van de UNWTO World Tourism Students’ League. In het najaar van 2020 wordt de tweede editie van de Students’ League Nederland gehouden, hierbij worden vijf challenges aangeboden en de finalisten in Nederland kunnen dan mee doen aan de wereldwijde finale in juni 2021.

Partners
NBTC en Kennisnetwerk Destinatie Nederland zijn de partners die tijdens de tweede editie van de UNWTO Students’ League Nederland zullen participeren. Voor deelnemende organisaties een mooie kans om in contact te komen met toekomstige professionals.

In dit document vindt u meer informatie over de UNWTO Students’ League. Wilt u meer weten? Neem contact op met Lobke Elbers.
Trefwoorden: Celth, crisis, corona

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...