Geplaatst op: 25-05-2020
Auteur: Marc Gerlings

iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen

iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Kasper de Wijs: "Met deze overname maken we een vliegende start in dit segment."
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites. Met de overname wil iPublishing verdere omzetgroei in de reisbranche realiseren en haar portfolio diversifiëren.

Populaire bestemmingen voor jongeren

Het portfolio dat iPublishing over neemt omvat websites rondom populaire jongerenvakantie bestemmingen, waaronder Chersonnisos.nl, Albuifera.nl, Lloret.nl en Marmaris.nl. Op de websites kunnen bezoekers zich informeren over de bestemmingen, uitgaan, activiteiten en reizen boeken. 

De komende tijd zal iPublishing investeren in de doorontwikkeling van de platformen en adverteerders de mogelijkheid geven voor het aanbieden van reizen, activiteiten en producten rondom vakanties.

"Genoeg kansen"

"Tijdens de coronacrisis investeren in vakantie platformen lijkt niet logisch. Echter geloven we dat jongeren een blijvende behoefte hebben aan reizen en verwachten we dat ze na de crisis weer verkennen waar en hoe ze op vakantie willen gaan. Met deze overname maken we een vliegende start in dit segment. We zien genoeg kansen om jongeren beter te helpen met het kiezen , vergelijken en plezier beleven aan vakanties in het buitenland. Voor adverteerders is dit een zeer interessante doelgroep”, aldus Kasper de Wijs, eigenaar van iPublishing.

IPublishing is met meer dan 35 websites, apps en social media kanalen actief in de branches Travel, Leisure, Finance en E-Commerce in 5 landen. Daarmee bereiken ze maandelijks honderdduizenden consumenten met het maken van de beste keuze online. Vorig jaar is iPublishing onafhankelijk verkozen tot één van de beste media publishers van Nederland in een onderzoek door Emerce.
Trefwoorden: jongeren, reizen, online marketing

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...