Geplaatst op: 25-05-2020
Auteur: Marc Gerlings

iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen

iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Kasper de Wijs: "Met deze overname maken we een vliegende start in dit segment."
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites. Met de overname wil iPublishing verdere omzetgroei in de reisbranche realiseren en haar portfolio diversifiëren.

Populaire bestemmingen voor jongeren

Het portfolio dat iPublishing over neemt omvat websites rondom populaire jongerenvakantie bestemmingen, waaronder Chersonnisos.nl, Albuifera.nl, Lloret.nl en Marmaris.nl. Op de websites kunnen bezoekers zich informeren over de bestemmingen, uitgaan, activiteiten en reizen boeken. 

De komende tijd zal iPublishing investeren in de doorontwikkeling van de platformen en adverteerders de mogelijkheid geven voor het aanbieden van reizen, activiteiten en producten rondom vakanties.

"Genoeg kansen"

"Tijdens de coronacrisis investeren in vakantie platformen lijkt niet logisch. Echter geloven we dat jongeren een blijvende behoefte hebben aan reizen en verwachten we dat ze na de crisis weer verkennen waar en hoe ze op vakantie willen gaan. Met deze overname maken we een vliegende start in dit segment. We zien genoeg kansen om jongeren beter te helpen met het kiezen , vergelijken en plezier beleven aan vakanties in het buitenland. Voor adverteerders is dit een zeer interessante doelgroep”, aldus Kasper de Wijs, eigenaar van iPublishing.

IPublishing is met meer dan 35 websites, apps en social media kanalen actief in de branches Travel, Leisure, Finance en E-Commerce in 5 landen. Daarmee bereiken ze maandelijks honderdduizenden consumenten met het maken van de beste keuze online. Vorig jaar is iPublishing onafhankelijk verkozen tot één van de beste media publishers van Nederland in een onderzoek door Emerce.
Trefwoorden: jongeren, reizen, online marketing

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...