Geplaatst op: 19-05-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Landal bouwt klein, luxe en duurzaam vakantiepark in Friesland

Landal bouwt klein, luxe en duurzaam vakantiepark in Friesland

Landal GreenParks breidt uit met een nieuw vakantiepark met 59 luxe en duurzaam gebouwde vakantiewoningen in Friesland. Vanuit Landal Elfstedenhart kan men een deel van de Elfstedentocht schaatsen, fietsen of wandelen.


Landal Elfstedenhart krijgt drie verschillende woningtypen, alle genoemd naar voormalige Elfstedentochtwinnaars. Type Angenent is ontworpen voor respectievelijk 4 of 2 personen en is gelijkvloers. Type Paping is geschikt voor 6 personen en type Van Benthem wordt gerealiseerd in een 12- en een 10-persoonsuitvoering in ‘luxe’ en ‘comfort’ varianten. Tevens zijn alle woningen geschikt voor mindervaliden.


Duurzaam

De circulair gebouwde woningen van Elfstedenhart worden gasloos opgeleverd en voorzien van een warmtepomp. De ‘luxe’ varianten hebben een eigen sauna, een overdekt terras met terrasverwarming en een ‘All Season BBQ’. Vrijwel alle woningen zijn gelegen aan het water en voorzien van een eigen steiger.


Centrumgebouw

In het centrumgebouw worden de receptie en diverse speelruimtes - waaronder een ‘Playstation Room’- gerealiseerd. Het dak van dit gebouw wordt voorzien van zonnepanelen voor de duurzame installaties. Het park zal bij oplevering Green Key gecertificeerd zijn. 


De woningen op Landal Elfstedenhart worden te koop aangeboden aan investeerders. Ze variëren in prijs van 219.000 euro tot 439.000 euro. Beleggers kunnen het rendement de eerste vijf jaar laten vastzetten. Landal verwacht dat het 3 tot 5 jaar duurt voordat het park op een gewenste bezetting en rendement zit. Voor de kleinere woningen wordt een netto-rendement van zo'n 9.000 euro per jaar verwacht. Voor de grote 12-persoonshuizen zit die op 24.000 euro.



Link: https://www.parcestate.com/elfstedenhart/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, ketens, Landal

||| Blogs |||

25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
14/10/21
Varkens in nood op Lisboa Airport
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
20/09/21
New opportunities arise
New opportunities arise
20/09/21 · · Roland Kleve | Lees meer
This edition, with many in-depth articles, highlights the past corona period (what hit us?) but also looks ahead and focuses on new opportunities for our ‘new normal’. Here is an assembly of passioned articles written by our lecturers, students and industry partners.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/12/21
Nivon nieuwe eigenaar van Camping de Gronselenput in Wijlre
Al sinds 1936 is het stuk grond aan de voet van de Keutenberg in eigendom van de huidige Stichting P...
08/12/21
MarketingOost wil vrijetijdseconomie in coalitieakkoorden
Marketing Oost heeft een Visiedocument geschreven met als doel dat de vrijetijdseconomie een vaste plek krijgt in de coalitieakkoorden van alle Overijsselse gemeenten. Wat stelt deze Overijsselse DMO voor?
08/12/21
Toeristisch imago Groningen sterk verbeterd
Hoe heeft het toeristisch imago van Groningen zich de afgelopen jaren ontwikkeld? De provincie liet het uitzoeken met verrassende resultaten.
08/12/21
De nieuwe LF Waterlinieroute is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar 2022!
De nieuwste LF-icoonroute, de LF Waterlinieroute, is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar. De ro...
07/12/21
Enkele reistrends voor 2022
Met nog een kleine maand te gaan, klopt het jaar 2022 aan de deur. We zijn veel bezig met trends en ontwikkelingen. Een paar opvallende en ook vreemde trends zetten we alvast bij elkaar.
07/12/21
Winterverlichting ontstoken in Den Haag
Corona schopt de winterprogrammering van de Hofstad in de war maar de kerstman en Saskia Bruines ontstaken maandagavond 6 december wel de winterverlichting. “Je beleeft nog steeds een Royal Winter, ook nu het winterprogramma in aangepaste vorm plaatsvindt”, vertelt wethouder Saskia Bruines.
07/12/21
Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen
Koffie- en chocoladeformules zijn als paddenstoelen in het straatbeeld van de steden omhoog geschoten. Nu gaan 3 merken samen verder. Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco.
07/12/21
Particuliere toeristische verhuur verschuift van stad naar regio
Het toeristisch verhuren van woningen was lange tijd vooral een stedelijk fenomeen, maar hier is de laatste jaren verandering in gekomen.